چرا آمریکایی‌ها بیشترین زباله غذایی را تولید می‌کنند؟

آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا اعلام کرده که مردم این کشور حجم قابل توجهی از مواد غذایی را به زباله تبدیل می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، در گزارش این آژانس آمده است که تقریبا ۵۰ درصد تمامی مواد غذایی تولید شده در آمریکا دور ریخته می‌شود که ارزش سالانه آن ۱۶۰ میلیارد دلار برآورد شده است. همچنین مواد غذایی زباله شده سهم بزرگی از حجم اماکن دفن زباله را به خود اختصاص می‌دهد.

کارشناسان معتقدند که ارزان بودن مواد خوراکی در این کشور در کنار اختصاص یارانه به برخی مواد خوراکی، علت تبدیل شدن حجم بالایی از مواد غذایی در این کشور به زباله است.

به گزارش "دی اتلانتیک"، این در حالی است که در دیگر نقاط جهان همچون فرانسه، سوپرمارکت‌ها از دور انداختن مواد غذایی ممنوع شده و باید آنها را به کود تبدیل کرده یا تمامی خوراکی‌های تاریخ مصرف گذشته را اهدا کنند. در آلمان نیز با اصلاح در تاریخ انقضا تا حدودی به این موضوع پرداخته شده که البته این روش به اعتقاد برخی افراد این کار مشکل‌زا است. اما به گفته کارشناسان ایالات متحده به ویژه در سطح فرهنگی هنوز فاصله زیادی از چنین اقدامات مفیدی دارد.

کارشناسان در این گزارش ابراز امیدواری کردند که به زودی در ایالات متحده فرهنگ استفاده صحیح و منطقی از انواع مواد غذایی، آموزش داده شود از جمله این که مردم از مصرف میوه‌ها و سبزی‌هایی که از نظر رنگ و اندازه به کیفیت محصولات پرورشی نبوده اما سالم هستند نیز استقبال کرده و آنها را دور نریزند، یا این که به تنوع زیستی اهمیت بدهند و همچنین ارزش محصولات محلی را نیز بدانند تا بلکه از طریق فرهنگ‌سازی بتوان به کاهش تولید زباله‌های غذایی در این کشور کمک کرد.

20103

کد خبر: 662340

وب گردی

وب گردی