نعمتی: وزارت خارجه کودتای ترکیه را محکوم می داند

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با اشاره به حضور محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در نشست غیرعلنی مجلس گفت: اتفاق اخیر فرانسه بستر مذهبی ندارد و نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی این کشور است.

به گزارش ایسکانیوز، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران، گفت: در نشست امروز ظریف درباره حوادث تروریستی فرانسه و کودتای ترکیه گزارشی را ارائه کرد.

وی افزود: ظریف در نشست امروز ظریف تأکید کرد که لایه های شناخته ای در کنگره آمریکا به دنبال ایران هراسی و ممانعت از توسعه فضای کسب و کار در ایران است، اما دولت با اقدامات خود مانع آن ها شده و روند سرمایه گذاری در کشور روبه رشد است.

نعمتی اضافه کرد: ظریف همچنین درباره حوادث تروریستی فرانسه گفت که دو اتفاق اخیر فرانسه بستر مذهبی ندارد بلکه از سوی افرادی است که نسل دوم و سوم مهاجران به فرانسه هستند و به نوعی انتقام گیری از مسائل اجتماعی این کشور بوده است، از این رو وزارت خارجه هر نوع حادثه تروریستی از جمله حادثه فرانسه محکوم می کند.

نعمتی تصریح کرد: وزیر امور خارجه درباره کودتای ترکیه نیز معتقد بود که تعدادی از ارتشی ها در ترکیه اقدامات مربوطه را انجام دادند که این مسئله در شورای عالی امنیت ملی بررسی شد و طی تماسی با وزیر خارجه ترکیه این حادثه را محکوم کرده است.

وی گفت: همچنین وزیر خارجه تأکید کرد که مردم هستند که باید دموکراسی و مردم سالاری را محقق وتقویت کنند و کودتا از مبنا محکوم است.

205/201

کد خبر: 662589

وب گردی

وب گردی