کشتی آرای: کودتای نافرجام تاثیری در بازار طلا نداشت

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: کودتای ترکیه هیچ گونه تاثیری را در حوزه های مالی ایجاد نکرد.

محمد کشتی آرا، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تبعات کودتای ترکیه بر بازار طلا گفت: با توجه به اتفاقاتی که در ترکیه رخ داده بود انتظار می رفت که تاثیراتی را در بازارهای جهانی ایجاد کند اما این امر اتفاق نیفتاد و می توان گفت هیچ گونه تاثیری در بازارهای مالی ایجاد نشد.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به خبرهای تکمیلی که از ترکیه در خصوص تحولات رخ داده ارسال شده نشانگر ناسرانجامی و شکست کودتاست به همین دلیل این اتفاق هیچ گونه تاثیری را در هیچ حوزه ای مالی نداشته است.

کشتی آرای به قیمت کنونی اونس طلا در بازار جهانی اشاره کرد و گفت: در بازار امروز نرخ طلای جهانی 1338 دلار قیمت خورده است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر درباره تغییر قیمت اونس طلا گفت: طلا در بازارهای جهانی نسبت به هفته گذشته نزدیک به 24 دلار کاهش داشته است.

وی درباره اظهاراتی که برخی درباره افزایش قیمت جهانی طلا ارائه داده بودند گفت:‌ اتفاق رخ داده در ترکیه یک اثر موقتی را بر نرخ دلار گذاشته بود اما بعد از اعلام خبر بی نتیجه ماندن کودتا مجددا افزایش قیمت جزیی که در دلار ایجاد شده بود به حالت اول خود بازگشت.

کشتی آرای با اشاره به تاثیر کودتا بر لیر ترکیه گفت: طبیعتا بعد از اعلام خبر کودتا به شدت ارزش لیر ترکیه کاهش پیدا کرد اما باید منتظر ماند و دید که تبعات کودتا به چه شکل خواهد بود و بعد می توان به طور دقیق در این مورد نتیجه گیری کرد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پایان با اشاره به موقتی بودن تغییرات ایجاد شده بر قیمت لیر ترکیه، گفت: زمانی که مجددا آرامش به بازار ترکیه برگردد تغییرات قیمتی ایجاد شده در بازار به حالت اولیه خود باز خواهد گشت.

401/602

کد خبر: 662630

وب گردی

وب گردی