20 نماینده کنگره آمریکا خواهان حمایت اوباما از کودکان فلسطینی  شدند

بیست عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای از رئیس جمهور این کشور خواستند فرستاده‌ای ویژه جهت حمایت از کودکان فلسطینی تعیین کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، با آغاز کمپینی برای اطلاع رسانی در مورد موارد نقض حقوق کودکان فلسطینی تحت اشغال رژیم صهیونیستی، بیست عضو کنگره آمریکا در نامه‌ای از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا خواستند جهت حمایت از این کودکان فرستاده‌ای ویژه تعیین کند.

امضا کنندگان این نامه امیدوارند که بتوانند تغییری در سیاست کشورشان در برابر اشغالگری اسرائیل و حقوق تضعیف شده فلسطینی‌ها اعمال کنند.

به گزارش ایسنا هنری جانسون، یکی از اعضای کنگره با اشاره به ماجرای بازداشت کودکان فلسطینی در جریان سفری که اخیرا به سرزمین‌های اشغالی داشت گفت: تعیین فرستاده‌ای ویژه برای حمایت از کودکان فلسطینی قدرت دولت آمریکا را در تضمین برخوردی منصفانه‌تر با فلسطینی‌ها در مقایسه با شرایط فعلی افزایش می‌دهد زیرا آنها به شکلی غیر منصفانه با فلسطینی‌ها برخورد می‌کنند. همچنین این امر به مساوات و برابری در روابط آمریکا با اسرائیل و مردم فلسطین که شایسته داشتن کشوری مستقل هستند، خواهد انجامید.

امضای نامه مذکور از سوی این تعداد از نمایندگان کنگره آمریکا به عنوان یک سابقه دال بر تغییر رویکرد عمومی آمریکایی‌ها نسبت به اشغالگری "اسرائیل" و حقوق فلسطینی‌ها است.

امضاکنندگان این نامه اعلام کردند که به زودی با ارائه پیش نویس طرحی مبنی بر درخواست تعیین فرستاده‌ای ویژه برای حمایت از کودکان فلسطینی، کنگره را برای پذیرفتن مسئولیت‌هایش تحت فشار خواهند گذاشت.

طبق آمار سالانه 700 کودک فلسطینی توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده، مورد شکنجه قرار می‌گیرند و یا در ساختار بازداشت نظامی رژیم مذکور محاکمه می‌شوند.

304300

کد خبر: 663261

وب گردی

وب گردی