شورای رؤسای استان فارس برگزار شد/تشکیل ستاد ویژه بررسی مشکلات آموزشی و کیفیت بخشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شورای رؤسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس تشکیل ستاد ویژه بررسی مشکلات آموزشی و کیفیت بخشی آموزشی در استان  را خواستار شد و از مسئولان  خواست تمام هم و غم خود را بر تشکیل این ستاد و پیگیری اهداف و برنامه‌های آن گذاشته و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نورزند.

به گزارش ایسکانیوز، حمزه سارویی در جلسه ‍‌‌ای که با حضور رؤسای واحدها و مراکز استان و به میزبانی واحد داریون برگزار شد بیان کرد: در هفتمین جلسه پایش و امور استان‌ها که در کرمان برگزار شد موضوعاتی نظیر پذیرش دانشجو،تصویب رشته‌ها،استفاده از ظرفیت زنان فرهیخته در دانشگاه،پذیرفتن ریسک کارهای اقتصاد مقاومتی،عدم پذیرش دانشجو بدون سند پذیرش، ارائه پیشنهادهای زیست محیطی و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد تمام واحدها و مراکز دانشگاهی اهتمام جدی بر این موارد داشته باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فارس تاکید کرد: مراکز دانشگاهی که شرایط لازم را جهت مرکز نداشته باشند در جلسه هیات امنا آتی وضعیت آنان مشخص خواهد شد و از رؤسای مراکز دانشگاهی خواست استانداردهای لازم را رعایت کنند و در جذب هیات علمی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

دبیر هیات امنا فارس افزود: تشکیل ستاد ویژه آموزش جهت رفع مشکلات آموزشی استان و همچنین کیفیت بخشی به این حوزه امری ضروریست و باید هر چه سریعتر نسبت به تشکیل این ستاد اقدام نموده و نسبت به بکارگیری استفاده از اساتید حق التدریس و عدم تدریس دانشجویان دکتری در مقاطع تحصیلات تکمیلی نهایت دقت نظر را داشته باشند.

سارویی در ادامه سخنان خود تاکید ویژه‌ای بر بحث مشارکت و درآمدزایی داشتند و از مسئولان واحدها و مراکز دانشگاهی استان خواست از تمام ظرفیت و پتانسیل موجود در دانشگاه بهره لازم را ببرند و نسبت به ترسیم یک چشم انداز دقیق،منطقی و اصولی که نتایج مثبتی را برای دانشگاه رقم بزند گام‌های موثری را بردارند.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر حمید محمودیان،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس اظهار کرد: ما نباید با توجه به مسئولیت و جایگاهی که داریم به دنبال محبوبیت حرکت کنیم،زمانی که هدف انسان کار و عمل صالح است،بی شک نتیجه آن محبوب شدن است و همانطور که خداوند متعال در آیه 19 سوره مریم می‌فرماید:«کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام دهند خداوند آنان را محبوب دل مردم قرار می‌دهد.

سپس دکتر عبدالحمید فرزانه،رئیس دبیرخانه هیات امنا فارس گفت: آموزش در حکم ناموس دانشگاه است و باید پاسدار جایگاه و حیثیت دانشگاه در جامعه باشیم و خواستار دقت نظر لازم و کافی در همه زمینه‌ها بخصوص در حوزه آموزش را از سوی تک تک مسئولان دانشگاه شد.

فرزانه تسریع در امر پاسخگویی به مکاتبات استانی را مهم بر شمرد و تصریح کرد: در توزیع پایان نامه‌ها به اساتید بررسی و دقت نظر لازم صورت گیرد و همچنین رعایت دقیق تقویم آموزشی سال 96-95 را مدنظر داشته باشند.

گفتنی است این نشست با بیان مسائل و پیشنهادات توسط رؤسای شوراهای تخصصی استان در حوزه‌های دانشجویی فرهنگی،اداری مالی، پژوهش و فناوری، برنامه‌ریزی‌واقتصاد دانش بنیان و آموزشی پیرامون سرمایه‌گذاری، بستن بودجه پژوهشی، ارائه خدمت به صنعت و جامعه از طریق اجاره تجهیزات آزمایشگاهی،راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان فرهنگی، برگزاری همایش یک‌روزه گردشگری، برگزاری جشنواره تئاتر دانشجویی، راه‌اندازی سایت زنان فرهیخته استان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان ادامه یافت و با جمع بندی نظرات و پیشنهادها به پایان رسید.

همچنین همزمان با برگزاری جلسه شورای روسای واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس سالن آمفی تئاتر واحد داریون با ظرفیت 200 نفر افتتاح شد.

20101

کد خبر: 664251

وب گردی

وب گردی