مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان:  برای صیانت از محیط زیست، باید مردم و مسؤولان در کنار هم مشارکت داشته باشند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: حفاظت از محیط زیست، یک وظیفه ملی و اجتماعی است که همه باید در آن مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی صلح و محیط زیست، آشتی با طبیعت افزود: برای صیانت از محیط زیست، باید مردم و مسؤولان در کنار هم مشارکت داشته باشند.
وی ادامه داد: برگزاری همایش و جشنواره ها در این زمینه فرصتی است برای حساسیت بخشی در جامعه که نقش مهمی در توسعه فرهنگ زیست محیطی دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان بیان داشت: جشنواره ملی آشتی با طبیعت که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان برگزار می شود، گامی موثر در این زمینه است که باید بتوانیم از این فرصت در راستای اهداف توسعه ای استان گیلان به خوبی استفاده کنیم.

رنجکش یادآور شد: پشتیبانی دستگاه های اجرایی استان از این جشنواره ملی می تواند نقش مهمی در هرچه بهتر برگزاری آن و رسیدن به اهداف توسعه فرهنگ زیست محیطی در جامعه باشد.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی باید بتوانند از ظرفیت این جشنواره ملی در راستای اهداف سازمان خود نیز بهره مند شوند زیرا جشنواره هایی در این سطح از ابعاد مختلف اجتماعی فرهنگی و اقتصادی، می تواند کاربرد داشته باشند.
دکترتیمور آمار معاون دانشجویی - فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر جشنواره « آشتی با طبیعت » نیز در این جلسه با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره ملی آشتی با طبیعت، آن را گامی مهم در راستای رسیدن به جامعه ای دوستدار طبیعت ذکر کرد و اذعان داشت:یکی از اهداف ما ایجاد دغدغه های زیست محیطی و حفاظت از محیط زیست بین دانشجویان و آحاد مختلف مردم است.

وی ادامه داد: جشنواره ملی آشتی با طبیعت در سه مرحله برگزار می شود؛ مرحله اول این جشنواره شامل فعالیت های میدانی دانشجویان واحدهای دانشگاهی نیمه شمالی کشور به مدت هشت هفته (آغاز از هفته اول مرداد)، جمع آوری آثار مرتبط با محورهای جشنواره و مرحله دوم (هفته پایانی مرداد) جشنواره با برپایی کارگاه ها، نشست های تخصصی و نمایشگاه های آثار و اسناد رسیده به دبیرخانه جشنواره و مرحله سوم روز پایانی جشنواره برای ارائه گزارش، سخنرانی شخصیت های برجسته ملی و استانی است.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد رشت خاطر نشان کرد: تقویت ایده همزیستی مسالمت آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست محیطی در جامعه و تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم و اهل بیت (ع) و تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست محیطی از منظر قانون اساسی ، امام و رهبری معظم انقلاب و نقش دانشگاهیان در فرهنگ سازی زیست محیطی از اهداف برگزاری این جشنواره است.


دبیر جشنواره آشتی با طبیعت تصریح کرد: آثار علمی مرتبط با محیط زیست شامل کتاب، مقاله، نشریه ، آثار هنری در زمینه محیط زیست شامل عکس، کاریکاتور، نقاشی، پوستر، فیلم و تیزر ، آثار ادبی مرتبط با محیط زیست شامل شعر، رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه ، آثار فناوری دیجیتال و رسانه زمینه های محیط زیست شامل وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، بازی های رایانه ای، اپلکیشن و فعالیت های اجتماعی زیست محیطی در چارچوب سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و کانون های دانشجویی فعال محیط زیست از محورهای این جشنواره است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار ثبت نام واحد های دانشگاهی علاقه مند به شرکت در این جشنواره، بیان داشت: تا کنون حدود 13 استان و 18 واحد دانشگاهی از سراسر کشور شامل اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان موفق به ثبت نام دانشجویان به تعداد 450 نفر و اعلام آمادگی برای مشارکت در این جشنواره ملی شده اند.

وی همچنین از دست اندر کاران اجرایی خواست تا در هرچه بهتر برگزاری این جشنواره مشارکت داشته باشند.

20101

کد خبر: 664663

وب گردی

وب گردی