ترکی:  شرایط داوری در لیگ های پایین وحشتناک است/ هرزمان بزرگان اجازه دهند خداحافظی می کنم

داور بین المللی فوتبال ایران گفت: اگر دو سال دیگر قضاوت کنم در دنیا رکورد می زنم.

محسن ترکی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: داوران فوتبال سال خوبی را پشت سر گذاشتند و به خصوص در نیم فصل دوم با حمایتی که از دپارتمان و کمیته داوری داشتیم شرایط مناسبی را برای داوران مهیا کردند.

وی افزود: متاسفانه هنوز که هنوزه ما ضعف های زیادی داریم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تعادل را برای داوری برقرارنکردند و حق و حقوق داوران پرداخت نشده است.5 سال است که یک ریال به حقوق داوران اضافه نشده و از طرفی امکانات و ملزومات داوری موجود کافی نیست.از طرفی دیگر کشور هایی مثل بنگلادش و هندوستان در لیگ هایشان از هدست رادیووی که حداقل امکانت است استفاده می کنند اما در ایران از داشتن این ملزومات محروم هستیم.

ترکی ادامه داد: داوران هنوز حقوقشان را در نیم فصل دوم دریافت نکردند و با این حال با عشق و علاقه کارشان را ادامه می دهند و زحمت می کشند.ما امیدواریم از سوی فدراسیون حمایت شویم.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ های پایین تر شرایط وحشتناک است.داوران تصمیماتی گروهی می گیرند وسال گذشته همه تصمیم گرفتند که دیگر قضاوت نکنند اما به نظرم شان داوران حفظ نمی شود.

داور بین المللی فوتبال گفت:نگران این هستم که تصمیم بدی گرفته شود و داوران به خاطر نامهربانی از سوی مسولان و عدم حمایت سازمانی از فوتبال کناره گیری کنند و مطمن باشید آن روز روز مرگ داوری است.

ترکی تاکیید کرد:اگر به خودم بود دو سال پیش که خداحافظی کرده بودم دیگر فعالیت نمی کردم.اما بزرگان داوری و استادانم با من تماس گرفتند و خواستند که بازگردم.

وی عنوان کرد:هر لحظه که ببینم شرایط داوری روند مطلوبی را سپری می کند و بزرگان اجازه دهند خداحافظی خواهم کرد.تا آن روز تجربیاتمان را در اختیار جوان ها می دهم.

داور کشورمان اظهار داشت: در سال 28 قضاوتم قراردارم و اگر دو سال دیگر در سطح بین الملل قضاوت کنم رکورد دنیا را خواهم شکست.با 30 سال قضاوت رکوردی را در تاریخ دنیا خواهم زد.

603/601

کد خبر: 664766

وب گردی

وب گردی