رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان :  فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور مورد غفلت قرار گرفته است

باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه « کتاب مهربانی » را در این دانشگاه راه اندازی کرد تا راهی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه باشد و این طرح زاییده اندیشه های توسعه محور برای توسعه فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در مراسم رونمایی از کتاب مهربانی در واحد زنجان گفت : ابتکار باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه در راه اندازی کتاب مهربانی موجب خرسندی است و متاسفانه در شرایط حاضر با توجه به رشد فزاینده تکنولوژی و فضای مجازی کتاب و کتابخوانی مورد غفلت قرار گرفته است .

دکتر یدالله رجائی با برشمردن اهمیت مطالعه کتاب گفت : کتاب و فضای مجازی هردو سبب افزایش اطلاعات مخاطبان میشود که فضای مجازی در سطحی وسیع و عمقی محدود بوده ولی وسعت و عمق مطالعه کتاب سبب افزایش دانش و بینش انسانها به تحولات میشود .

وی گفت : همه مردم و نخبگان و تحصیلکردگان برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی اهتمام نمایند و در صدر این موضوع دانشگاهیان وظیفه ای مهمتر برای ترویج و توسعه این فرهنگ دارند .

دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد : کتاب یکی از شاخص های مهم فرهنگی است و اگر مدعی فرهنگ هستیم لازم است برای توسعه این امر مهم به جد تلاش کنیم و لازمه رسیدن به آن توجه و تاکید بر مطالعه کتاب است .

وی تصریح کرد : کتاب نماد عینی توسعه فرهنگی جامعه است و انسانها برای برون رفت از بسیاری از مشکلات نیاز به مطالعه کتاب و تعمق و تامل در معانی آن هستند و این موضوع برای مسلمانها در کتاب قرآن به زیبایی بیان شده است .

وی اضفه کرد : از همه نخبگان ، اساتید و دانشجویان و همه دوستداران کتاب می خواهم برای گسترش این فرهنگ که مطالبه دوران حاضراست تلاش و جدیت نمایند و هر ایرانی کتابهای مازاد و بلا استفاده را در اختیار مردم قرار دهند و این افتخار برای واحد زنجان وجود دارد که « کتاب مهربانی » مأمن امن اندیشه های ملت مهربان ایران باشد .

در ابتدای این جلسه حجت السلام والمسلمین عنایت الله شامی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان نیز به اهمیت مطالعه کتاب اشاره کرد و گفت : طرح کتاب مهربانی در شرایطی که سمت و سوی نگاهها به سوی دنیای مجازی است بسیار کارارزشمند و ماندگاری است.

وی اضافه کرد : تدبیر و تدبر در معانی و مفاهیم کتاب که از عمق اندیشه انسانها سرچشمه می گیرد با مطالب دنیای مجازی که سندیتی ندارند قابل مقایسه نیست و امید است بتوانیم فرهنگ کتاب و مطالعه آن را گسترش دهیم .

20101

کد خبر: 664906

وب گردی

وب گردی