در هفدهمین نشست ادبی"هفت شهرقلم " کتاب" کافه ی خیابان گوته " نقد می شود

کتاب"کافه ی خیابان گوته"به قلم حمیدرضا شاه آبادی دوشنبه 11مرداد ساعت 17  با حضور نویسنده و انوشه منادی، رضا فکری و مصطفی علیزاده از نویسندگان و منتقدین ادبی در فرهنگ سرای ارسباران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در قسمتی از این رمان که کیانوش مستوفی قهرمان آن است می خوانیم ؛ برای همین به جای آنکه فکر مداوای ماجد باشند، بیرون ده کومه ای می‌سازند و او را در حالی که از شدت تب هذیان می‌گفته با احتیاط لای پتوی پاره ای می پیچند و می برند و می‌گذارند میان کومه تا به هوای خودشان بیماری را از ده دور کرده باشند. البته یک کوزه آب و یک تکه نان هم می گذارند کنار دستش تا تشنه و گرسنه نماند! ماجد دو شب میان کومه ناله می‌کند و بعد خاموش می شود. اهالی از ترس مریضی سراغ جنازه اش هم نمی روند. تصور کن انگار دشمن شان بوده، حتی سراغ جنازه اش نمی روند ...
این نویسنده و پژوهشگر در خردادماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد. "قبل از باران"، نخستین داستان اوست که در سال ۱۳۶۸ در یک مجله هفتگی چاپ شد. شاه‌آبادی فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد تاریخ است. "دایره زنگی"، "دیلماج"، "لالایی برای دختر مرده"، "اعترافات غلامان"، "وقتی مژی گم شد"، "هیچ‌کس جرئتش را ندارد "،"تاریخ آغازین فراماسونری در ایران"، "مقدمه بر ادبیات کودک"، "نهضت مشروطه"، "از آرمان تا واقعیت" و "در فقدان کودکی" از جمله آثار اوست.
نگارش "کافه خیابان گوته" که 6سال به طول انجامید با طرح جلد کیانوش غریب پور در تیراژ ۱۱۰۰ نسخه ازسوی انتشارات افق منتشر شده است.
علاقه مندان برای حضور دراین نشست می توانند به فرهنگ سرای ارسباران مراجعه کنند.

508502

کد خبر: 665241

وب گردی

وب گردی