واشقانی فراهانی خبر داد: انجام تحقیقات و پژوهش های بنیادی در مراکز رشد

مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با حضور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع دانشگاهی این واحد راه اندازی و افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر ثمری مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه، دکتر ملکی رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، دکتر دوستی رییس دبیرخانه هیات امنای استان، حجه الاسلام و المسلمین حقیان امام جمعه شهرستان آغاز به کار کرد.

دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حرکت هدفمند براساس موقعیت شناسی و هدف سنجی در محیط پیرامون و شناسایی موقعیت های بومی و منطقه ای است و با همه ناملایمات و تحریم هایی که صنعت ما را آزار می دهد انتظار می رود ارتباط بین صنعت و جامعه و همچنین شناسایی نیازهای آن که از اهم ماموریت هاست در دانشگاه صورت گیرد.

وی افزود: براین اساس همکاران دانشگاهی باید با برنامه ریزی مناسب و مطلوب در این مسیر گام بردارند زیرا عدم داشتن برنامه مشخص، نتیجه قابل توجهی به همراه نخواهد داشت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم گفت: برخی واحدها از کمبود بودجه در زمینه پژوهش گلایه دارند ولی برخی مدیران واحدها با مدیریت درست همین بودجه زمینه ساز اقدامات موثری شده اند .

واشقانی فراهانی بر انجام تحقیقات هدفمند در مراکز رشد تاکید کرد و افزود: بزرگترین جهاد، جهاد علمی است که به فرموده مقام معظم رهبری، همین جهاد علمی جوانان است که می تواند موجب سرافرازی کشورمان شود.

دکتر سید حسین قربانی رییس واحد دورود در ابتدای این مراسم با اشاره به عملکرد واحد دورود در بحث شرکت های دانش بنیان و چگونگی شکل گیری مراحل راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور این واحد گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال و دستیابی به تولیدات مبتنی بر دانش داخلی باید شرایطی فراهم ساخت که نخبه های علمی و مراکز رشد در این مسیر قرار گیرند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید حمایت لازم در زمینه راه اندازی و تاسیس مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان فراهم شده و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به تاکیدات دکتر میرزاده این موضوع در دستور کار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در سخنانی با اشاره به اهمیت مراکز رشد و فعالیت های دانش بنیان،گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر اخذ مدرک به دنبال کارآفرینی باشند. پتانسیل مناسب دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان زمینه مساعدی را برای رشد، توسعه و تحقق این هدف فراهم کرده است.

دکتر ملکی ضمن ارائه گزارشی از روند راه اندازی مراکز رشد در استان لرستان اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان تعهد ایجاد چهار مرکز رشد را در سال 95 دارد که در حال حاضر اولین مرکز در واحد دورود راه اندازی شد. احداث سایر مراکز رشد مربوط به واحد های خرم آباد، بروجرد و الیگودرز نیز در دستور کار قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم، مرکز رشد واحد های فناور واحد دورود افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و بازدید کنندگان از نزدیک با ایده ها و فعالیت های این واحد ها آشنا شدند.

محمد زندیه ، مدیر مرکز رشد واحد دورود نیز با اشاره به استقرار 6 واحد فناور و 5 هسته فناور با 15 ایده نو و فناورانه در این مرکز افزود: مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود در راستای حمایت از ایده های نو دانشجویان، استادان، مبتکران،صنعتگران و محققان راه اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز به عنوان هفتاد و هفتمین مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاد اسلامی در سامانه دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت رسیده است. در حال حاضر این مرکز دارای موافقت اولیه از پارک علم و فناوری بوده و اقدامات لازم جهت اخذ مرکز رشد صورت گرفته است.

20101

کد خبر: 665246

وب گردی

وب گردی