تشکیل شورای ورزش استان‌ها برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی

اولین گردهمایی روسای شورای ورزش استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور دکتر محمد دادگان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه با تشکر از حمایت‌های دکتر حمید میرزاده و هیات‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی از ورزش، گفت: با حمایت‌های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ورزش در دانشگاه آزاد اسلامی توانست به جایگاه خوبی دست یابد.

دکتر دادگان گفت: امروز در جامعه ما ورزش برای جوانان جذابیت دارد. روسای شورای ورزش استان‌ها نیز باید اهمیت ورزش و تربیت‌بدنی را به استان‌های خود معرفی و امکان توسعه فعالیت‌های ورزشی را فراهم کنند.

او افزود: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی سهم قابل قبولی در ورزش کشورمان دارد باید برای توسعه آن تلاش کرد و این امر باید در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور نیز مدنظر قرار گیرد.

دادگان به حضور زنان در فعالیت‌های ورزشی تاکید کرد و گفت: روسای شورای ورزش استان‌ها باید به ورزش بانوان در استان‌ها اهمیت ویژه‌ای دهند.

او گفت: وظیفه اصلی ما در دانشگاه آزاد اسلامی توجه به ورزش همگانی است. در همین راستا باید تلاش کرد تا تعداد دانشجویان علاقه‌مند به ورزش‌های همگانی افزایش یابد.

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به مسابقات لیگ ایران اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات از 20 تیم دانشگاه آزاد اسلامی 12 تیم به مقام قهرمانی و 5 تیم به مقام دوم دست یافت، همچنین توانستیم 7 سهمیه آسیا را کسب کنیم.

دادگان در پایان از روسای شورای ورزش استان‌ها خواست تا استعدادهای ورزشی دانشجویان و دانش‌آموزان استان خود را شناسایی و این افراد را به سازمان مرکزی برای حضور در تیم‌های ورزشی معرفی کنند.

تشکیل شورای ورزش استان‌ها برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی

در ادامه جلسه محمدرضا پهلوان مدیرکل ورزش‌ همگانی و قهرمانی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پیش از این شورای مستقلی برای ورزش وجود نداشت. یکی از اهداف برگزاری این جلسه اعلام رسمی تشکیل شورای ورزش استان‌ها و معرفی روسا است.

مدیرکل ورزش‌ همگانی و قهرمانی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به وظایف شوراهای استانی اشاره کرد و افزود: وظیفه شورای ورزش استان‌ها تنها سازماندهی و برنامه‌ریزی نیست بلکه تصمیم‌گیری امور ورزش استان نیز به عهده این شورا است.

او گفت: امیدواریم تشکیل شورای ورزش استان‌ها نقطه عطفی در تحول ورزش استان‌ها باشد. با توجه به اینکه هر استانی شرایط اقلیمی، جغرافیایی و امکانات خاص خود را دارد، شوراهای استانی باید براساس این امکانات و شرایط تصمیم‌گیری کنند.

پهلوان با بیان اینکه شورای ورزش استان‌ها، مرکز مشاوره و تصمیم‌گیری برای بهبود وضعیت ورزش استان‌ها است، گفت: همه اعضای شورا باید با همکاری و هماهنگی خود در پیشبرد اهداف این شورا تلاش کنند، همچنین عملکرد شوراها در طول سال ارزیابی می‌شود.

او درباره انجمن‌های ورزشی گفت: پیش از این برای هریک از رشته‌های ورزشی در استان‌ها و واحدها انجمن مجزایی داشتیم که با مشکلاتی روبه‌رو بود، در همین راستا شورای انجمن‌های ورزش به دو گروه شورای انجمن‌های ورزش استان و شورای انجمن‌های ورزش واحد تقسیم‌بندی شد.

برگزاری مسابقات ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی نشان‌دهنده اقتدار و جایگاه ورزش در این دانشگاه است

او به برگزاری المپیاد ورزشی در دانشگاه‌ آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: هیچ یک از موسسات آموزشی به اندازه دانشگاه آزاد اسلامی رشته ورزشی و مسابقات ورزشی ندارد که این اقتدار دانشگاه آزاد اسلامی و جایگاه آن در ورزش را نشان می‌دهد.

مدیرکل ورزش‌ همگانی و قهرمانی معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در المپیاد ورزشی امسال در بخش اجتماعی 12 تیم و در بخش انفرادی 5 سهمیه داریم. همچنین از همه مسولان می‌خواهیم تا در این مسابقات حضور منظم داشته باشند و افتتاحیه و برنامه‌ریزی آن در شان دانشگاه‌ آزاد اسلامی انجام شود.

پهلوان به برنامه‌های ورزشی آتی دانشگاه‌ آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: برگزاری المپیاد ورزشی در استان بوشهر، برگزاری جشنواره ورزش همگانی در استان همدان، برگزاری جشنواره بومی محلی برای هر استان و برگزاری گردهمایی در استان تبریز از برنامه‌های آتی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی است.

20101

کد خبر: 665263

وب گردی

وب گردی