در راستای برگزاری جشنواره صلح و سلام:  جشنواره آشتی با طبیعت  در استان گیلان رسما افتتاح شد

دبیر جشنواره ملی آشتی با طبیعت در جمع خبرنگاران، گفت: این جشنواره در سه مرحله با حضور 13 استان و 18 واحد دانشگاهی سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، تیمور آمارمعاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با بیان اینکه مرحله نخست این جشنواره شامل فعالیت‌های میدانی دانشجویان واحدهای دانشگاهی نیمه شمالی کشور است، افزود: این فعالیت به مدت هشت هفته از هفته نخست مردادماه آغاز می‌شود که جمع‌آوری آثار مربوط به محورهای جشنواره را به همراه دارد.

وی با بیان این که ظرفیت های خوبی در حوزه فعالیت های فرهنگی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش مان این است که زمینه ای فراهم کنیم تا افرادی که حوزه فرهنگی را حوزه خودشان می دانند، در پیشبرد این بخش به ما کمک کنند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از راه اندازی شش کانون دانشجویی زیست محیطی خبر داد و تصریح کرد: فعال کردن کانون های دانشجویی در حوزه دانشگاه مورد توجه است.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع مهم آموزش یادآور شد: شعار اصلی جشنواره آشتی با طبیعت به واسطه میدانی و علمی بودن، تخصصی کردن موضوع آموزش در ارتباط با محیط زیست است.
دانشجویان ثبت نام شده از دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مختلف به نوبت و در تاریخ های معین شده، در استان گیلان برای شرکت در جشنواره حضور می یابند.

این مقام مسئول برخی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره مذکور را برشمرد و ادامه داد: تقویت ایده همزیستی مسالمت‌آمیز با طبیعت و فرهنگ زیست‌محیطی در جامعه و تبیین فرهنگ محیط زیست از دیدگاه اسلام، قرآن کریم و اهل بیت(ع) از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره ملی آشتی با طبیعت، تبیین فرهنگ آشتی با طبیعت و نفی آلودگی زیست‌محیطی از منظر قانون اساسی، امام و رهبری معظم انقلاب و نقش دانشگاهیان در فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره دانست.

وی از حضور استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی، قزوین، خوزستان، خراسان رضوی، تهران، سمنان، کردستان، کرمانشاه، مازندران و گلستان در جشنواره مذکور خبر داد و گفت: استان‌های مذکور تا این زمان موفق به ثبت‌نام 450 نفر از دانشجویان شده اند و جهت مشارکت در برگزاری هرچه با شکوه تردر این برنامه ملی اعلام آمادگی کردند..

دکتر آمار فعالیت‌های دانشجویی این جشنواره را شامل آموزش زیست‌محیطی و بازدید از نواحی گردشگری استان به منظور آشنایی با قابلیت‌های طبیعی و زیست محیطی آن بیان کرد و تصریح کرد: پاکسازی محیط به صورت نمادین یکی از مناطق دچار مشکلات زیست‌محیطی حاد، آثار علمی مرتبط با محیط زیست شامل، کتاب، مقاله، نشریه، آثار هنری در زمینه محیط زیست شامل عکس، کاریکاتور، نقاشی، پوستر، فیلم و تیزر، آثار ادبی مرتبط با محیط زیست شامل شعر، رمان، داستان کوتاه، نمایشنامه، آثار فناوری دیجیتال و رسانه زمینه های محیط زیست شامل وب سایت ، شبکه های اجتماعی ، بازی های رایانه ای، اپلکیشن، برگزاری برنامه مفرح توأم با فعالیت دانشجویان در راستای ساخت نمادها و مصنوعات از مواد بازیافتی نظیر بطری، پلاستیک در قالب مسابقات و فعالیت های اجتماعی زیست محیطی در چارچوب سازمان های مردم نهاد (سمن ها) و کانون های دانشجویی فعال محیط زیست از محورهای این جشنواره است.

معاون دانشجویی فرهنگی واحد رشت گفت : برگزاری کارگاه‌های آموزشی میدانی، جمع‌آوری و تجمیع آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره ملی آشتی با طبیعت گیلان از دیگر اهداف این جشنواره است. همچنین در طی برگزاری این جشنواره ، نمایشگاه عکس از محیط زیست با موضوع آشتی با طبیعت برگزار خواهد شد.

وی در پایان با تاکید بر ضرورت جدی گرفتن موضوع مهم آموزش یادآور شد: شعار اصلی جشنواره آشتی با طبیعت به واسطه میدانی و علمی بودن، تخصصی کردن موضوع آموزش در ارتباط با محیط زیست است.

20101

کد خبر: 665543

وب گردی

وب گردی