رنگرز: توقعات از تیم های ملی کشتی بسیار زیاد است/ کسب 12 مدال رنگارنگ در کشتی امکان پذیر است/ حضور روسیه در المپیک ریو کاملا سیاسی است

محمدرضا رمضان پور- نایب رئیس سابق فدراسیون کشتی گفت: حضور روسیه در المپیک ریو کاملا سیاسی بود زیرا هرکشور دیگری بود به طور کامل و بدون کش و قوص از المپیک کنار گذاشته می شد.

حسن رنگرز در گفت و گو اختصاصی با ایسکانیوز در خصوص چگونگی وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی ایران، حضور مشکوک روسیه در المپیک ریو و وجود حاشیه ها در کشی به سوالات پاسخ داد که در ادامه می آید:

آقای رنگرز وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی ایران به چه شکل است و نظر شما درباره کشتی گیران چیست؟

تیم ملی کشتی فرنگی در هشت ماه گذشته با حضور محمد بنا به عنوان سر مربی به یک انسجام تیمی خوبی دست یافته است. کشتی گیران تمرینات بسیار خوبی را پشت سر گذاشته و دارای شرایط روحی و روانی بسیار بالایی هستند. اما باید این را هم در نظر داشته باشیم که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان همان تیمی است که در لندن به روی تشک رفت و شگفتی ساز شد.

در این چهر سال بر شرایط جسمانی کشتی گیران تیم ملی افزوده شده است که اصطلاحاً میتوان گفت که پیر تر شده اند.همین امر به طور طبیعی باعث به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد، زیرا ادقام بعضی از اوزان ها کار را برای ما سخت کرده است و در المپیک نیز کار بسیار دشواری را در برابر حریفان خود خواهیم داشت.

توقعاتی که در گذشته از تیم ملی کشتی فرنگی داشته اند اکنون به دلیل المپیک قطعاً شدت یافته است ، اما این را نباید فراموش کنیم که میدان جهانی لندن با میدان المپیک ریو فرق دارد و نمی توان گفت که باید مانند لندن شگفتی ساز باشیم.

با توجه به مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکاران روسیه و حضور روسیه در المپیک ریو بعد سیاسی دارد یا خیر؟

روسیه یکی از قطب های بزرگ ورزش دنیا است و قطعا بدون حضور روسیه در المپیک ریو جذابیتی در رقابت ها المپیک نخواد بود و به همین دلیل کشتی گیران روس حذف نشده اند. تنها کشتی گیری که به طور رسمی از المپیک خط خورده لبدوف از تیم ملی روسیه است که دوپینگ وی از تیم ملی جوانان روسیه اتفاق افتاده و نمیتوانستند از آن چشم پوشی کنند.

مثبت اعلام شدن دوپینگ ورزشکاران روسیه نشأت گرفته از بازی ها زمستانی سوچی است که با توجه به سیاست قوی که در روسیه حاکم است اجازه ندادند این کشور از حضور در المپیک محروم شود. دوپینگی بودن ورزشکاران روسیه مطمئناً در المپیک ریو بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

به جای روسیه هر کشور دیگر بود باید بدون هیچ کشمکشی از دور رقابت های المپیک کنار گذاشته می شد، زیرا المپیک یکی از حساس ترین اتفاقات ورزشی دنیا است و همه کشور ها برای رسیدن به المپیک هزینه های بسیار سنگینی را متحمل می شوند. اما روسیه با استفاده از سیاست قوی خود توانست در این المپیک باقی بماند.

آقای رنگرز نظر شما درباره کشتی انتخابی وزن 125 کیلوگرم که در راستای انتخاب برای المپیک بود و گفته می شد که حق پرویز هادی خورده شد چیست؟

در خصوص وزن 125 کیلوگرم کشتی بین کمیل قاسمی و پرویز هادی مباحث بسیار زیادی مطرح شد که در این بازه زمانی موجود تا المپیک صلاح نمی بینم در مورد این موضوع صحبت کنم زیرا مطمئناً به دنبال حرفای بنده انتقادات و حرفای زیادی زده خواهد شد که باعث به وجود امدن حاشیه برای ورزش کشتی در استانه المپیک می شود.

امیدوارم قرعه خوبی به نام تیم ملی کشتی ایران رقم بخوره تا کشتی گیران ما بتوانند از تمام ظریفت فنی خود در این دوره از مسابقات استفاده کنند و پیروز میدان باشند. بنده به جرأت می توانم بگویم که تک تک کشتی گیران ما پتانسیل ایستادن در سکوی نخست مسابقات المپیک را دارند زیرا همه کشتی گیران حاضر در المپیک در المپیک گذشته تجربه های بسیار خوبی را کسب کردند و قطعاً از تجربیات قبلی خود برای شکست حریفان خود استفاده خواهند کرد.

/٦٠١402

کد خبر: 666018

وب گردی

وب گردی