پدیده_ سیاه‌جامگان/ دوئل مشهدی ها برای گرفتن صدر جدول

یکشنبه( ۱۰ مرداد ۹۵)، دو تیم پدیده مشهد – سیاه‌جامگان مشهد از ساعت ۲۰:۳۰  در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف هم می روند.

به گزارش ایسکانیوز، دو تیم تقریبا تازه لیگ برتری شده خراسان رضوی در دومین هفته لیگ شانزدهم به مصاف یکدیگر می روند تا سومین دربی این دو تیم را در تاریخ لیگ برتر برگزار کنند.

پدیده و سیاه جامگان در هفته اول فوق العاده عمل کردند و با شکست دادن تیم های اصفهانی شروعی دلچسب را جشن گرفتند.

این دو تیم مشهدی در شرایطی فردا در داربی مشهد مقابل هم قرار می گیرند که در سال گذشته پدیده در داربی بهتر عمل کرد.

به هر حال دو تیم شناخت خیلی خوبی از هم دارند و مربیان فصل قبل شان را حفظ کردند.

این بازی تقابل های جالبی هم دارد که یکی از آنها تقابل حسین بادامکی بازیکن این فصل سیاه جامگان با تیم سابقش است.

تیم داوری: سید احمد صالحی – علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – سیدحسین زرگر / ناظر داوری: حسن کامرانی فر

نگاهی به چند نکته از تقابل این دو تیم با یکدیگر می اندازیم.

* نام تیم سیاه جامگان را می توان یکی از جالب ترین نکات پیرامون این تیم دانست، سیاه جامگانی ها که از ابتدای پیدایش خود با این نام در فوتبال ایران فعالیت می کردند پس از پایان بازی های لیگ پانزدهم تصمیم به تغییر نام خود گرفتند و پس از بررسی نام های مختلف در نهایت اسم مشهد را برگزیدند اما با شروع رقابت های لیگ شانزدهم و به دلیل عدم ابلاغ وزارت ورزش به اداره کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی، آنها بالاجبار باز هم با نام سابق خود یعنی سیاه جامگان در این بازی ها شرکت خواهند داشت.


* پدیده و سیاه جامگان دو تیم از تیم های حاضر در لیگ برتر هستند که مدت زمان زیادی نیست که به بالاترین سطح فوتبال ایران رسیدند، پدیده ای ها که قدمت بیشتری دارند در فصل چهاردهم برای اولین بار پا به لیگ برتر گذاشتند و سیاه جامگان نیز در لیگ پانزدهم توانستند برای اولین بار به این مهم دست پیدا کنند.


* با توجه به قدمت دو تیم در لیگ برتر، تنها در لیگ گذشته دربی مشهد برگزار شد، بازی رفت این دو تیم با پیروزی یک بر صفر پدیده به اتمام رسید و بازی برگشت نیز به تساوی یک بر یک انجامید.


* سه بازیکن در بازی های بین این دو تیم در لیگ برتر موفق به گلزنی شدند، محمدرضا ناصحی و مهدی خیری از پدیده و رضا عنایتی از تیم سیاه جامگان گلزنان این بازی هستند.


* پدیده در دو فصل اخیر از رضا مهاجری روی نیمکت خود استفاده کرده است اما سیاه جامگان در بازی رفت فصل پیش از سعید رمضانی و در بازی برگشت از فرهاد کاظمی به عنوان سرمربی خود استفاده کردند.


* در مجموع دو دیدار این دو تیم در لیگ چهاردهم 7 بازیکن اخطار گرفتند که سالار افراسیابی با 2 کارت زرد در صدر ایستاده است و آلاجی سوسه، مهدی جعفرپور، رضا شربتی، مهدی خیری، یونس شاکری و حسن جعفری تنها اخطاری های این دو بازی هستند و در این میان بازیکن اخراجی نیز وجود ندارد.


* هر دو تیم تغییرات گسترده ای نسبت به فصل پیش دارند به طوریکه از بین بازیکنانی که در دو دیدار رفت و برگشت برای دو تیم به میدان رفتند 12 بازیکن از جمع سیاه جامگان و 10 بازیکن از بین پدیده ای ها خارج شدند.


* هر دو تیم کادر فنی گذشته خود را حفظ کردند، پدیده در فصل پیش رو نیز به مانند لیگ پانزدهم با رضا مهاجری بازی های خود را آغاز کرد و در تیم سیاه جامگان نیز فرهاد کاظمی در ادامه لیگ قبلی، پس از حفظ مشهدی ها در لیگ برتر بازهم روی نیمکت این تیم خواهد نشست.


* در فصل نقل و انتقالات دو بازیکن از دو تیم به رقیب پیوستند، حسین زامهران از سیاه جامگان جدا شد و به پدیده پیوست و حسین بادامکی نیز از جمع پدیده ای ها جدا شد و به سیاه جامگان پیوست.


* از میان تاثیرگذارترین بازیکنان این دو تیم در لیگ پانزدهم، پدیده ای ها بازیکن خود را حفظ کردند اما سیاه جامگان نتوانستند، محسن یوسفی که در لیگ قبلی 7 بار گلزنی کرد و 6 پاس گل برای هم تیمی هایش ارسال کرد و 1 پنالتی نیز گرفته بود در این تیم ماندگار شد اما رضا عنایتی که 5 بار برای سیاه جامگان گلزنی و 3 بار گلسازی کرده بود از این تیم جدا شد و به صبا پیوست.


* پدیده در دو لیگ قبلی به راحتی توانست خود را لیگ برتری نگه دارد، آنها در لیگ چهاردهم با علیرضا مرزبان به عنوان دهم دست یافت و در لیگ پانزدهم به همراه مهاجری بازهم همین جایگاه را از آن خود کرد اما سیاه جامگان فصل قبل از نامزدهای سقوط به لیگ دسته اول بودند و در نهایت توانست در آخرین دقایق بازی پایانی خود را لیگ برتری نگه دارد.


* سه بازیکن در بین نام های حاضر در دو تیم را می توان بازیکنان مشترک این دو تیم دانست، حسین بادامکی که اکنون در سیاه جامگان حضور دارد و حسین زامهران و کریم احمدی که برای پدیده توپ می زنند بازیکنان مشترک این دو تیم هستند.


* پس از جدایی بادامکی از تیم پدیده، مجتبی روشنگر به عنوان کاپیتان اول این تیم معرفی شده است و در صورت عدم حضور این بازیکن محمدرضا ناصحی و محسن یوسفی کاپیتان های دوم و سوم این تیم هستند.


* پس از جدایی عنایتی و جذب رضا نورمحمدی، کاپیتان سابق پرسپولیسی ها به عنوان سرگروه اصلی این تیم انتخاب شد اما در صورت عدم حضور او و البته حسین بادامکی در ترکیب اصلی، میثم حسینی بازوبند کاپیتانی این تیم را به بازو خواهد بست.

* از نکات جالب لیست بازیکنان این دو تیم باید به 11 بازیکن سابقا پرسپولیسی در دو تیم اشاره کرد، حمیدرضا علی عسگری، روح الله سیف اللهی، میثم حسینی، حسین بادامکی، رضا نورمحمدی، محمد خانزاده و مرتضی قدیمی پور پرسپولیسی های حاضر در تیم سیاه جامگان هستند و شهاب گردان، یونس شاکری، مهرداد کفشگری و میلاد کمندانی نیز پرسپولیسی های حاضر در تیم پدیده هستند، ضمن اینکه محسن یوسفی و محمدرضا خرسندنیا از بازیکنان سابقا استقلالی فوتبال ایران هستند که این روزها پیراهن تیم پدیده را به تن می کنند.


* هر دو تیم تنها یک بازیکن خارجی در لیست بازیکنان خارجی خود دارند، آزاردات هارویان مدافع تیم ارمنستان تنها بازیکن خارجی پدیده محسوب می شود و در طرف مقابل سیاه جامگان نیز تنها از آندره نازاریو به عنوان بازیکن خارجی در دروازه خود استفاده خواهد کرد.


** ترکیب احتمالی سیاه جامگان: محمد ناصری، محمد خانزاده، میثم حسینی، رضا شربتی، عباس کاظمیان، مصطفی احمدی، حمیدرضا علی عسگری، ایوب کلانتری، روح الله سیف اللهی، عباس عسگری و رضا درویشی خواهد بود.


** ترکیب احتمالی پدیده : شهاب گردان، آزاردات هارویان، محمدحسین مرادمند، رضا ناصحی، حسن جعفری، کریم احمدی، مهرداد کفشگری، محمدرضا خرسند نیا، معین عباسیان، محسن یوسفی و یونس شاکری خواهد بود.

604/602

کد خبر: 666146

وب گردی

وب گردی