هلاکت  2 ایرانی پیوسته به داعش

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی در همایش «جنگ ترکیبی» که صبح امروز در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، یکی از تهدیدات را گروه های تکفیری و داعش دانست و گفت: آنها افرادی در داخل کشور و در شهرستان‌های نفت شهر و قصر شیرین و مناطق غربی استخدام کردند و در حال انجام اقداماتی در این مناطق بودند که طی درگیری‌های اسفندماه سال گذشته در این مناطق دو نفر از افرادی که به عضویت داعش درآمده بودند به هلاکت رسیدند.

وی با بیان اینکه هنوز ردپای داعش در استان دیالی عراق دیده می شود، افزود: داعش به افغانستان و نزدیکی مرز پاکستان آمده و برای ضربه زدن به ما برنامه دارد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: جنگ نرم از دیگر مؤلفه‌های جنگ ترکیبی است که در منازل ما نفوذ کرده، هدف از این جنگ نرم آینده‌سازی و تغییر ارزش‌ها و سبک زندگی است.

امیر پور دستان گفت: دشمن پس از برجام می خواست از تجربه سال 88 استفاده کند تا امیدبخشی برجام را دروغ جلوه داده و مردم را به کف خیابان‌ها بریزند.

وی افزود: آخرین حوزه جنگ ترکیبی بخش بیوتروریسم است، غربی‌ها با انواع و اقسام برنامه‌ها از جمله بیوتروریسم و محصولات غذایی تراریخته و هورمونی در حال کنترل جمعیت مسلمانان هستند.

فرمانده نزاجا خاطر نشان کرد: رهبری فرمودند پس از برجام نگرانی‌شان بیشتر شده است ما باید تمامی حواس خود را معطوف به دشمن کرده و خود را برای تهدیدات احتمالی آماده کنیم.

امیرپوردستان افزود: طبق روایات، باید از دشمنی که از در دوستی و صلح آمده پرهیز کرده احتیاط کرد و به هیچ وجه نباید در مورد آن خوش گمان بود، وقتی دشمن ادعای دوستی می‌کند، باید بیشتر از او واهمه داشت.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب اسلامی، ایران از مهمترین اقمار امریکا بود و هرگاه امریکا می‌خواست به کشوری فشار بیاورد، از طریق ایران جلوی صادرات نفت او از تنگه هرمز می‌گرفت.

وی تصریح کرد: نگرانی اصلی امریکایی ها از انقلاب اسلامی حرفهای تازه ای بود که با خود آورده بود مانند استقلال، آزادی و ولایت فقیه و می‌دانستند این ادبیات در مرزهای ایران محصور نمی‌ماند، رفتار امریکا با ما رفتار مقابله ای نبود بلکه حرکتی براندازانه بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، امریکایی ها برای مقابله با کشورها عملیات قاطع و سریع را در دستور کار قرار دادند که لازمه آن، جنگ ترکیبی است و در برابر انقلاب اسلامی هم همین کار را کردند و از طریق تهاجم نظامی و محاصره اقتصادی یک جنگ هیبریدی تمام عیار علیه ما داشتند.

201/201

کد خبر: 666441

وب گردی

وب گردی