پیام تبریک معاون اجرایی رییس جمهور  به مناسبت روز خبرنگار

معاون اجرایی رییس جمهور در پیامی با عنوان "خبرنگاری شغلی سخت و زیان آور" روز خبر نگار را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن این پیام به شرح زیر است:در گذشته از برخی علوم بعنوان علوم عوام زده سخن گفته بودیم. علوم و اموری که متاسفانه همه ما خود را در آن متخصص می دانیم.
اگر خیلی هنرمند باشیم در عمرمان یکبار خانه ای می سازیم، ولی همه درباره ساختمان سازی نظریه می پردازیم. درباره امور اقتصادی که دیگر هیچ، چون خریدهای منزل را انجام می دهیم و در نقطه اوج، تامین معیشت خانواده بر عهده ماست، همه در همه امور اقتصادی صاحب نظریم.
در عصر انفجار اطلاعات و کوچک شدن دنیا به دلیل سرعت انتقال اطلاعات و اخبار از طریق فناوری های روزآمد، بدلیل برخی وسواس و انگیزه ها یکی از بلیه های جدید که دامنگیر ما شده است و گاهی توسط برخی عوام دامن زده می شود، آنست که هرکدام از ما یک خبرنگار، که گاهی یک خبرگزاری هستیم و حال آنکه این حرفه از تخصصی ترین حرف و مشاغل دنیا و البته از مشاغل زیان آور است. اگر نام خبرنگار بر ما باشد و مجوز رسمی خبرگزاری داشته باشیم که لابد این مجوز به متخصصان این فن و هنر داده می شود، آدرس مشخصی داریم که در عزا و عروسی بنا به میل مخاطبان محترم سرمان روی سفره است. اما اگر بدون تخصص و تجربه و بی نام و آدرس خبر پراکنی کنیم، هیچگاه مورد سوال و بازپرسی قرار نمی گیریم و چه شیرین است در ذائقه برخی از ما آبرو بردن و آبروی بی بنیان ساختن.
البته توصیه آنست که نه تنها در امر خبرنگاری که در همه امور تخصصی کار را به دست اهلش بسپاریم. اما در روز خبرنگار حیفم آمد از این صنف و قشر زحمتکش و رنجدیده که با کمترین بهره مندی از مواهب دنیایی بعضاً در کمال صفا و با رعایت اخلاق حرفه ای تنها به انتقال اخبار و اطلاعات دقیق و صحیح مبادرت می ورزند، وجدان و خدا را بر کار سخت و پر خطر و زیان آورشان در دنیا و آخرت حاضر و ناظر می بینند، تقدیر و تشکر نکنم.
روز خبرنگار را به همه خبرنگاران خوب و متخصص و اخلاق مدار کشورم تبریک می گویم.

202/201

کد خبر: 668065

وب گردی

وب گردی