آرامش بازار شکر با عرضه مستمر در بورس کالا

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره اقدامات دولت برای جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت شکر در بازار گفت: شکر از ۱۲ تیرماه امسال تنها در بورس کالا عرضه شد و این روند ادامه‌دار است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، حسن عباسی معروفان درباره قیمت شکر عرضه شده در بورس کالا افزود: قیمت مصوب دولتی و ستاد تنظیم بازار برای شکر عرضه شده در بورس کالا ۲ هزار و ۵۲۰ تومان است که البته قیمت قبلی این محصول ۲ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

به گفته وی، همچنین ستاد تنظیم بازار اجازه نوسان ۵ درصدی قیمت‌ها را داده است که در صورت پیشی گرفتن عرضه از تقاضا و برعکس می‌توان قیمت را تا ۵ درصد افزایش یا کاهش داد.

عباسی معروفان ادامه داد: شرکت بازگانی دولتی تنها بخشی از مسئولیت عرضه شکر کشور را برعهده دارد و از زمان عرضه شکر در بورس کالا تا کنون ۱۲۵ هزار تن عرضه داشته‌ایم.

عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی عنوان کرد: شکر مورد نیاز کشور در سال ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که از این میزان وزارت جهاد کشاورزی برای تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن برنامه‌ریزی کرده است اما ۶۰۰ هزار تن دیگر باید از طریق واردات تامین شود.

وی تاکید کرد: از ۶۰۰ هزار تن کمبود شکر امسال ۳۰۰ هزار تن تا کنون وارد شده است که دوسوم آن از سوی شرکت بازرگانی دولتی تامین شده است؛ ۴۰۰ هزار تن هم از سوی شرکت‌های تحت نظارت انجمن قند و شکر وارد می‌شود.

معروفان بیان کرد: اکنون هیچ کمبودی در بخش تولید و عرضه شکر وجود ندارد و سیاست‌های دولت در این بخش بی کم وکاست اجرا شده است اما درباره اینکه چرا احتکار محصول از سوی دلالان موجب افزایش قیمت شده است.

601/401

کد خبر: 668114

وب گردی

وب گردی