۲ هزار دانشجوی علوم پزشکی در المپیاد ورزشی اصفهان رقابت می کنند

رئیس کمیته اجرایی دوازدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر گفت:این المپیاد ورزشی در روزهای ۲۱ تا ۲۸ مرداد با حضور 2 هزار و ۲۶۸ نفر دانشجو از ۵۳ دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر ذبیح الله شاهمرادی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ مربی و سرپرست و ۱۸۰ داور کار مربیگری و قضاوت مسابقات رشته‌های مختلف این دوره از المپیاد ورزشی را در اصفهان برعهده‌ دارند.

او با بیان اینکه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی از جمله دانشگاه‌های تیپ یک در این المپیاد بیش از یکصد ورزشکار روانه مسابقات کرده‌اند‏، گفت: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز با دو تا سه نفر در این المپیاد شرکت کرده‌اند. تیم‌های اصفهان‏، تبریز، تهران، شهید بهشتی، مشهد و شیراز بیشترین تعداد ورزشکار در المپیاد را دارند.

شاهمرادی افزود: ورزشکاران دانشجو در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال، شطرنج، تیراندازی، کشتی، تنیس روی میز، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، کاراته و تکواندو در این المپیاد به مدت هشت روز با هم رقابت می‌کنند.

او به تعداد بالای شرکت‌کنندگان در دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر و بی‌سابقه بودن این تعداد ورزشکار در یک المپیاد دانشجویی اشار کرد و گفت: بررسی‌های لازم برای تأمین رفاه و وضعیت مطلوب برای اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی انجام شده است و امیدوار هستیم که میزبان خوبی برای دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور باشیم.

رئیس کمیته اجرایی دوازدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر با اشاره به تجهیزات و امکانات لازم برای اسکان شرکت کنندگان در المپیاد گفت: خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی اصفهان، اصفهان و آموزشگاه فنی شهید مهاجر و مهمانسرای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اسکان دانشجویان، داوران، سرپرستان، مربیان و مسؤولان اجرایی در نظر گرفته شد.

او با بیان اینکه افتتاحیه المپیاد عصر روز جمعه با حضور دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان این وزارتخانه، جمعی از مسؤولان دانشگاه های علوم پزشکی کشور و مقامات استانی برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم که یکی از ماندگارترین المپیادهای ورزشی دانشجویان را در اصفهان شاهد باشیم.

شاهمرادی درخصوص بودجه برگزاری این المپیاد ورزشی گفت: با توجه به تصویب وزارت بهداشت، به ازای هر دانشجو در هر روز مبلغ ۶۵ هزار تومان از سوی دانشگاه‌های مبدا به دانشگاه مقصد واریز شد است. البته رقم اصلی بودجه بر اساس تفاهمنامه بین ما و وزارت بهداشت‏ حدود ۲۵ میلیارد ریال است.

او گفت: صلح و دوستی، رفاقت در عین رقابت، جوانمردی، حفظ منش پهلوانی در کنار قهرمانی، احترام به پیشکسوت و رعایت عدالت در داوری از جمله شعارهای این دوره از رقابت‌ها به شمار می رود.

رئیس کمیته اجرایی دوازدهمین دوره المپیاد ورزشی دانشجویان پسر در مورد برنامه‌ های در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های فرهنگی و فوق‌برنامه در حاشیه برگزاری المپیاد ورزشی، گفت: تور گردشگری از اماکن تاریخی، بازدید از باغ گل و باغ پرندگان‏، بازدید از تونل آکواریوم، بازدید از شرکت داروسازی فارابی و کارخانه ذوب آهن از جمله این برنامه ها محسوب می‌شود.

رییس کمیته اجرایی دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور یادآور شد: برگزاری جُنگ شبانه در روزهای ۲۳ و ۲۵ مرداد و پخش فیلم سینمایی در روزهای ۲۴ و ۲۶ مرداد ماه از دیگر برنامه‌های جنبی این المپیاد است.

شاهمرادی همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی در حاشیه این المپیاد ورزشی خبر داد و گفت: کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» برگزیده بیانات مقام معظم رهبری پیرامون زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) ، برای مسابقه کتاب‌خوانی انتخاب شده است.

او درخصوص جوایز این مسابقه گفت: به برکت امام هشتم (ع) هشت سکه تمام بهار آزادی، هشت نیم سکه و هشت ربع سکه به برندگان مسابقه کتابخوانی اهدا می‌شود و این مسابقه با هدف ترویج سطح فرهنگ کتابخوانی در میان دانشجویان ساعت ۱۹ تا ۲۰ روز شنبه ۲۳ مرداد برگزار خواهد شد.

20104

کد خبر: 668273

وب گردی

وب گردی