تهران – ایسکانیوز: دولت یازدهم 2096 طرح نیمه تمام را به ارث برده است.

محمد باقر نوبخت با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: هر کدام از این طرح های نیمه تمام شامل 5 پروژه است که اتمام آنها سال ها طول خواهد کشید از این رو دولت نسبت به اولویت بندی طرح های نیمه تمام اقدام کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: طرح های عمرانی که امکان اتمام دارند، در سال جاری صد در صد تخصیص منابع خواهند شد . وی تعداد این طرح ها را در سال 1393 برابر با 46 طرح اعلام کرد.

افزایش قدرت خرید مردم

نوبخت در بخش دیگری از سخنانش درباره اولویت های کاری دولت گفت: دولت تمام تلاشش را برای کنترل تورم و افزایش قدرت خرید به کار گرفت و توانست با کنترل نرخ تورم تا حدی در این حوزه موفق شود .

وی با تاکید بر اینکه دولت با در نظر گرفتن تحریم ها برنامه های خود را تدوین کرده و به مرحله اجرا گذاشته است، گفت: بررسی ها نشان می دهد وضعیت در نیمه دوم سال بهتر خواهد شد

5200 میلیارد تومان برای بخش صنعت و معدن

نوبخت در پاسخ به سئوالی در خصوص اقدامات ویژه دولت برای خروج بخش تولید گفت: قرار است تا پایان برنامه پنجم توسعه  5200 میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن اختصاص یابد .

احیای سازمان برنامه

نوبخت درجواب این پرسش که آیا تصمیم در خصوص احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی اتخاذ شده است یا خیر ، گفت: تکلیف ما هنوز در این بخش مشخص نیست . پیشنهاداتی مطرح شده است ، اما بررسی ها در این زمینه همچنان ادامه دارد و تا یکی دو ماه آینده تکلیف محتوا و مسئولیت این سازمان مشخص خواهد شد.

وی در توضیح این مطلب افزود: قرار است تا یک ماه آینده تکلیف ماهیت این سازمان مشخص شود، منظور این است که تصمیم قطعی درباره اینکه سازمان، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی باشد یا برنامه و بودجه و با چه شرح مظایفی فعالیت کند، اتخاذ خواهد شد.

برنامه ششم رویایی نیست

وی در جواب این سئوال که آیا محتوای برنامه ششم توسعه مشخص شده است یا خیر گفت: برنامه ششم توسعه یک برنامه رویایی نیست.او افزود: این برنامه در حقیقت با توجه به شرایط کشور و استمرار وضعیت کنونی تدوین می شود. بیشتر بندهای اقصاد مقاومتی نیز در این برنامه دیده می شود.

 
کد خبر: 66860

وب گردی

وب گردی