بیایید گزینشی عمل نکنیم / اکنون والیبال ایران به حمایت ما نیاز دارد

رها ملک پور- این روزها بازار رقابت های المپیک بسیار داغ است و در کمتر محفلی می بینیم که کسی پیگیر اخبار المپیک نشود. در این بازار داغ رقابت ها، متاسفانه گروهی نیز ناخواسته به ایجاد تفرقه و تشنج مشغولند.

به گزارش ایسکانیوز، روزی که تیم ملی والیبال کشورمان به رویای 50 ساله ما جامه عمل پوشاند در پوست خود نمی گنجیدیم . تمام بیلبوردها پر بود از تصویر بلندقامتانی که از جان مایه گذاشتند و تاریخ ساز شده بودند، تا پس از نیم قرن نام والیبال ایران را بر سر زبان ها بیاوردند. . اما رقابت ها بالا و پایین دارد. نباید فراموش کنیم که هیچ کدام از والیبالی های ما سابقه حضور در المپیک را نداشتند. استرس و فشار المپیک از طرفی و تعهد و عشق به مردم بار مسئولیت را بر دوش آنان دو چندان می کند.
نتیجه هر چه می خواهد بشود . ما زحمات و تلاش های این مردان بلند قامت ایرانی را نایده نخواهیم گرفت.
گزینشی عمل نکنیم
هر چند که همیشه نظرهای مخالف و موافق وجود دارد اما وظیفه تک تک ما رسانه ها و حتی مردم عزیز کشورمان است که از همه کاروان اعزامی به المپیک حمایت کنیم. بهتر است در هر جایگاهی که هستیم به جای نفاق، تفرقه و ایجاد تشنج، ملاطفت و تعادل پیشه کنیم.
در این روزها که بسیاری از شبکه های مجازی به تشویش اذهان دامن می زنند، از رییس فدراسیون گرفته تا کارشناسان و پیشکسوتان ، همه را با آرامش دعوت می کنند.
چه خوب است که در این میان کمی انصاف پیشه کرده و قدرشناس زحمات تمام کسانی که در حضور تیم ملی والیبال کشورمان در المپیک دست داشته اند، باشیم. چرا که اکنون زمان حمایت و تشویق است، نه انتقاد و تنبیه.! همانطور که شهنازی سرمربی تیم ملی ب والیبال در گفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز گفت:
"امروز که رویای 50 ساله حضور در المپیک برای تیم والیبال کشورمان تحقق یافت، همه باید دست به دست بدهیم و تیم ملی راحمایت کنیم که نتایج خوبی را کسب کنیم."
در ادامه مصطفی کارخانه نیز در گفت و گو با ایسکانیوز اینطور ادامه داد : در رقابت های المپیک مانند سایر رقابت ها جای خطا و اشتباه نیست.با اینکه در اولین مسابقه خود شروع خوبی نداشتیم اما باید این باخت را فراموش کنیم ،زیرا هنوز شانس برای تیم ملی والیبال ما وجود دارد. بهتر آن است نگرش خود را عوض کنیم و به جای افسوس خوردن به فکر بازی های آتی باشیم.
اکنون زمان حمایت و تشویق است نه انتقاد و تنبیه.
در همه عرصه ها چه ورزشی، چه اجتماعی و تربیتی همیشه تشویق نسبت به نقد و گلایه اثربخشی بیشتری داشته است. چه زود فراموش کردیم در بازی مقابل صربستان که تا آن روز هیچ شکستی در لیگ جهانی نداشت، با تشویق ها ی مردم و تلاش مثال زدنی والیبالی ها، طعم اولین شکست را به صربستان چشاندیم. یادمان باشد والیبال تنها رشته‌ای است که توانست در دسته ورزش‌های گروهی برای ایران در المپیک ریو سهمیه کسب کند و بار ها دل مردم عزیز کشورمان را با موفقیت های خود شاد کرده است.
پیشه کردن صبر بیشتر و دوری از پیش داوری و قضاوت، در این برهه که تیم ملی نیازمند تمرکز برای انجام مسابقه دوم خود است، قطعا مفید تر و ثمربخش تر خواهد بود.
حال علی رغم نتیجه غیر منتظره ای که تیم ایران در نخستین بازی در مقابل آرژانتین کسب کرد، با توجه به حمایت مردم ایران از والیبالیست‌های خود انتظار می‌رود آن‌ها در ادامه جهان را شوکه کنند و به مردم کشور خود نشان دهند تعهد و اراده‌اشان همچنان پس از این بازی‌ها در خاطرها باقی می‌ماند.
اکنون زمان حمایت و تشویق است نه انتقاد و تنبیه. امروز، وقت خلق حماسه است و اتحاد و همبستگی ماست که به این مهم کمک می کند.
به امید آنکه بار دیگر افتخار آفرینی جوانان ما، شادی و شور و غرور را مهمان دلهایمان کند که این میسر نباشد، جز با یکی شدن و دعای خیرمان.

607/601

کد خبر: 668632

وب گردی

وب گردی