طلای جهانی به روند صعودی بازگشت

طلا در بازار جهانی در پی ضعیف شدن دورنمای تحکیم سیاست پولی در آمریکا و کاهش ارزش دلار که از قیمت این فلز ارزشمند حمایت کرد، برای دومین روز متوالی افزایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۹ درصد افزایش یافت و به ۱۳۵۲.۷۷ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۰.۴ درصد رشد کرد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۹ درصد صعود کرد و به ۱۳۵۸.۸۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه ۶.۱۰ دلار یا ۰.۴۶ درصد افزایش یافت و در ۱۳۴۷.۴۰ دلار بسته شد.

طلا روز سه شنبه پس از انتشار گزارشی که کاهش بهره وری کارکنان آمریکا در سه ماهه دوم برای سومین سه ماهه متوالی را نشان داد، صعود کرد. کاهش غیرمنتظره این گزارش ممکن است نگرانی بانک مرکزی آمریکا نسبت به بازگشت اقتصاد به رکود را تایید کند و تمایل این بانک برای تحکیم سیاست پولی را کاهش دهد.

طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری دارایی‌های بدون بازده مانند این فلز را افزایش داده و از سوی دیگر ارزش دلار را پشتیبانی می‌کنند که به نوبه خود قیمت این دارایی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می کند، ۰.۵ درصد اُفت کرد و به ۹۵.۷۳۲ واحد رسید.

جیانگ شو، تحلیلگر ارشد در گروه بازرگانی شاندونگ گولد به رویترز گفت: بازار طلا شاهد نوسان زیادی در معاملات است و با کاهش ارزش دلار، قیمت طلا و نقره در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود دو درصد افزایش یافت و ۲۰.۱۹ دلار معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۳ درصد افزایش، به ۱۱۷۵.۸۵ دلار رسید که بالاترین قیمت در ۱۶ ماه گذشته بود. و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۷.۴ درصد صعود کرد و به رکورد بالای ۷۴۵ دلار رسید که بالاترین قیمت از ژوئن سال ۲۰۱۵ بود.

به گفته یک معامله گر فلزات ارزشمند در هنگ کنگ، روند کلی فلزات گروه پلاتین مثبت بوده و اعتصابهای معدنی و مشکلات اتحادیه تجاری در آفریقای جنوبی از قیمتهای پلاتین و پالادیم حمایت کرده است.

401/601

کد خبر: 668765

وب گردی

وب گردی