آمریکا: رابطه ترکیه – روسیه لطمه ای به روابط ما با آنکارا نخواهد زد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی از اظهارات ضد آمریکایی دولت و مردم ترکیه، گفت که بهبود روابط مسکو و آنکارا لطمه ای به رابطه کشورش با ترکیه نخواهد زد.

به گزارش ایسکانیوز ر به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب که عادی شدن روابط ترکیه و روسیه، «بازی با حاصل جمع صفر» نیست گفت که بهبود روابط این دو کشور لطمه ای به روابط واشنگتن – آنکارا وارد نخواهد کرد.

به گزارش مهر،بر اساس این گزارش، «الیزابت ترودو» گفت که ترکیه و روسیه هر دو، کشورهای مقتدری هستند که اهداف مشترکی مانند مبارزه علیه داعش و تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه با یکدیگر دارند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه آمریکا همچنان در مورد اظهارات ضد آمریکایی ترکیه نگران است گفت که کشورش معتقد است این کار مشکل گشا نیست. «ترودو» همچنین از طرف های مختلف مانند رسانه ها، جامعه مدنی و دولت ترکیه خواست تا در مقابل اظهارات خود در این باره، مسئولیت پذیر باشند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین هیچ صحبتی در مورد «گولن» و استرداد وی به ترکیه نکرد.

گفتنی است، ترکیه از تاریخ ۱۹ جولای تا به حال، پیوسته از دولت آمریکا خواسته تا «فتح الله گولن» را به این کشور بازگرداند. مساله ای که آمریکا تا به امروز از زیر آن شانه خالی کرده و اخیرا هم کاخ سفید اعلام کرده است که یک کارشناس فنی از وزارت دادگستری این کشور برای بررسی امکان عودت «گولن» به ترکیه، راهی آنکارا خواهد شد تا با مقامات ترکیه در اینباره رایزنی کند.

300300

کد خبر: 668957

وب گردی

وب گردی