آلمان: بهبود روابط مسکو- آنکارا ضدیتی با اتحادیه اروپا ندارد

وزارت امور خارجه آلمان می گوید که مقامات این کشور برقراری روابط حسنه میان آنکارا و مسکو را حرکتی بر ضد اتحادیه اروپا نمی دانند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیلی صباح، وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد که مقامات این کشور برقراری روابط حسنه میان آنکارا و مسکو را حرکتی بر ضد اتحادیه اروپا قلمداد نمی کنند.

به گزارش مهر، «ساوسان چلبی» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که «تلاش ترکیه برای بهبود روابط خود با روسیه مانع از تداوم همکاری نزدیک آنکارا با اروپا نخواهد شد. اروپا به ترکیه و ترکیه به اروپا نیاز دارد و در خصوص بسیاری از موضوعات سیاسی و اقتصادی با یکدیگر منافع مشترک داریم».

چلبی در ادامه سخنان خود بر اهمیت از سرگیری گفتگوها میان ترکیه و روسیه در شرایط بی نهایت خطرناک و پیچیده منطقه تأکید کرد.

گفتنی است که رئیس جمهور ترکیه روز سه شنبه با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در شهر سنت پترزبورگ دیدار کرد. این نخستین دیدار رؤسای جمهور دو کشور از زمان سرنگونی جت جنگنده روسی توسط هواپیمای ترکیه در نوامبر سال گذشته بود.

برخی از رسانه های غربی دیدار روز سه شنبه رهبران دو کشور ترکیه و روسیه را به مثابه نشانه ای از تمایل آنکارا برای برقراری اتحادی جدید با مسکو آنهم در بحبوحه رنجش این کشور از متحدان غربی خود تعبیر و تفسیر می کنند.

رئیس جمهور ترکیه نیز به تازگی از کشورهای غربی به خاطر اتخاذ رویکردی متزلزل علیه کودتا و عدم ابراز همبستگی قاطعانه با مردم ترکیه انتقاد کرد. این درحالیست که ولادیمیر پوتین یکی از نخستین رهبران جهان بود که در مدت کوتاهی پس از کودتای نافرجام ترکیه، حمایت خود را از دولت این کشور اعلام کرد.

300300

کد خبر: 668958

وب گردی

وب گردی