نخستین پیروزی والیبال ایران در المپیک

تیم ملی والیبال ایران در سومین مسابقه خود در سی و یکمین دوره بازی های المپیک به مصاف کوبا رفت و به نخستین پیروزی خود در المپیک دست یافت.

به گزارش ایسکانیوز، سومین روز مسابقات والیبال مردان المپیک امروز (پنج شنبه) با شش دیدار در شهر ریودوژانیرو برزیل پیگیری خواهد شد.
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار سومین روز و سومین بازی خود از مرحله مقدماتی المپیک ریو از ساعت 17 به مصاف کوبا تیم اول منطقه آمریکای شمالی و مرکزی رفت که هفتمین حضور خود در المپیک را تجربه می کند و مدال برنز المپیک مونترآل (1976) را در پرونده کاری خود دارد.
ملی پوشان والیبال ایران در این مسابقه در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 21، 31 بر 29 و 25 بر 16 به پیروزی رسید تا جشن نخستین برد خود در تاریخ والیبال المپیک را بر پا کند.
تیم ملی والیبال ایران با کسب این پیروزی چهار امتیازه شدند و به صورت موقت به رتبه سوم جدول صعود کردند تا در پایان بازی های روز سوم مردان جایگاه نهایی تیم ایران برای روز چهارم رقابت ها مشخص شود.
رائول لوزانو سرمربی تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این دیدار از شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، عادل غلامی سعید معروف، سید محمد موسوی، فرهاد قائمی و مهدی مرندی استفاده کرد.
نیکلاس وی وس کوفیگنی سرمربی تیم ملی والیبال کوبا نیز برای شروع این دیدار از ترکیب اوسنیل لازارو ملگاریخو هرناندز، خاویر ارنستو خیمینز اسکول (کاپیتان)، خاویر اوکتاویو کونسپسیون روخاس، اوسنیل سیسیلیو رندون گونزالز، یوندر رومان گارسیا آلوارز، لیوان اوسوریا رودریگز و آدرین ادواردو گویده آریدوندو استفاده کرد.
داورانی از کشورهای ایتالیا و اسلواکی به عنوان داور اول و دوم قضاوت دیدار دو تیم ایران و کوبا را بر عهده داشتند.
تیم ملی والیبال ایران نخستین حضور خود در بازی های المپیک را تجربه می کند و در دو مسابقه اول و دوم خود به ترتیب مغلوب آرژانتین (سه بر صفر ) و لهستان (سه بر دو ) شد.
تیم ملی والیبال ایران ساعت 17 روز شنبه در چهارمین مسابقه خود در بازی های المپیک به مصاف مصر می رود.
تیم ملی والیبال کوبا که در پی جوانگرایی سال های اخیر خود از المپیک سیدنی تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشده بود، سرانجام پس از 16 سال غیبت موفق شد در دیدارهای انتخابی منطقه خود کانادا را مغلوب ساخته و مسافر ریو شود. اما طی ماه های اخیر و در جریان لیگ جهانی با اتفاقی روبرو شد که بحرانی تازه را برایش آفرید. شش ملی پوش کوبا پس از بازی این تیم در فنلاند به دلیل آنچه آزار یک خدمتکار زن هتل عنوان شد، از سوی پلیس فنلاند بازداشت و روانه زندان شدند.
در پی این رخداد، ترکیب کوبا برای حضور در المپیک نیز با تغییر جدی مواجه شد. همچنان که سرمربی این تیم نیز تغییر کرد. بازیکنان کوبا را ترکیبی از بازیکن رده سنی جوانان این کشور و بازیکنان با تجربه تشکیل می دهند که در میان آنها خاویز خیمنز به عنوان کاپیتان و رندون گونسالس به عنوان قطر پاسور از تاثیرگذارترین هایشان هستند.
کوبا با 3 مدال طلا، 11 مدال نقره، 9 مدال برنز و جمعا 23 مدال در رده بندی تاریخ والیبال جهان پس از روسیه، برزیل و ایتالیا رده چهارم را از آن خود کرده است.

601/401

کد خبر: 669099

وب گردی

وب گردی