وزارت ورزش لهستان اعلام کرد: احتمال تعلیق فدراسیون وزنه‌برداری و جریمه دوپینگی‌ها

معاون وزیر ورزش لهستان از احتمال تعلیق فدراسیون وزنه برداری این کشور و جریمه تمامی اعضای آن شامل کادر فنی و وزنه برداران دوپینگی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، یاروسوا استاویارسکی، معاون وزیر ورزش لهستان در پی افتضاح دوپینگ برادران ژیلینسکی در المپیک ریو در میان خبرنگاران رسانه‌های گروهی این کشور اعلام کرد: باید بررسی کنیم که آیا ورزش وزنه‌برداری در لهستان باید همچنان ادامه داشته باشد یا نه! ما واقعیت‌های اتفاقات اخیر را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ توماش ژیلینسکی، وزنه‌بردار دسته 94 کیلوگرم و اخراج از دهکده المپیک ریو، آدریان ژیلینسکی، قهرمان المپیک 2012 لندن و برادر بزرگتر توماش نیز که در دسته 85 کیلوگرم وزنه بلند می کند مورد تست دوپینگ قرار گرفت. اخبار رسانه‌های های لهستانی حاکی از مثبت بودن تست دوپینگ دومین وزنه‌بردار این کشور در ریو است.

معاون وزیر ورزش لهستان نیز جدی ترین مساله پیش روی این نهاد را تصمیم‌گیری برای ادامه فعالیت این رشته دانست. ما همه اعضای فدراسیون وزنه برداری را جریمه خواهیم کرد، زیرا تقلب را باید با جریمه مواجه کنیم. از رسانه ها خواهش می کنم فقط دو هفته صبر پیشه کنند.

کمیسیون لهستانی مبارزه با دوپینگ در ورزش نیز اعلام کرد که ورزشگاران همچنان تلاش می کنند تا سیستم را فریب دهند و باید با پیشرفت فنی و استفاده از تجهیزات پیشرفته مانع این کار شوند.

نتیجه تست دوپینگ آدریان ژیلینسکی صبح فردا (جمعه) اعلام می شود و در صورت مثبت بودن باید دهکده المپیک ریو را ترک کند.

601/401

کد خبر: 669122

وب گردی

وب گردی