محمودی شاه‌نشین: برگزاری انتخابات الکترونیکی نباید برای دولت بار مالی داشته باشد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمی‌خواهیم برگزاری انتخابات الکترونیکی برای دولت بار مالی فراوانی داشته باشد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، محمد محمودی شاه‌نشین در خصوص اینکه آیا برای برگزار کردن انتخابات شوراها به صورت الکترونیکی تنها نظر کمیسیون شوراها لازم است، اظهار داشت: با توجه به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری ، نظرات وزارت کشور ، شورای نگهبان و کمیسیون شوراها لازم است و این نهادها باید برای انجام این موضوع تعامل کنند، نمی‌توان در یک به دو صورت دستی و الکترونیکی انتخابات را برگزار کرد.

نماینده شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقرر شده تا کمیسیون شوراها جلسه‌ای را در حضور نمایندگان وزارت کشور برگزار کند و آن‌ها این موضوع را آماده‌سازی کنند و به صورت سرزده از این سیستم ها استفاده شود تا آمادگی آن‌ها را بسنجیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بومی سازی تجهیزات لازم برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی برعهده وزارت کشور است و قطعا این وزارتخانه پیگیری‌های لازم را انجام می دهد. ما نمی‌خواهیم برگزاری انتخابات الکترونیکی بار مالی فراوانی را بر دوش دولت بگذارد.

محمودی شاه‌نشین با بیان اینکه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی اعلام آمادگی کرده است، متذکر شد: وزارت کشور مشکلی ندارد و تنها بحث حصول اعتماد دستگاه نظارت بر انتخابات باقی مانده است. دو دستگاه نظارتی شورای نگهبان و کمیسیون شوراها و مجلس است که باید به امنیت انتخابات اعتماد کنند.

وی در خصوص اینکه بعد از عدم برگزاری انتخابات ۷ اسفند مجالس شورای اسلامی و خبرگان به صورت الکترونیکی ، برخی از رسانه‌ها این موضوع را شکست وزارت کشور عنوان کردند و هزینه‌هایی که در زمینه انتخابات الکترونیکی انجام شده بود را، به هدر رفته نشان دادند، افزود: وزارت کشور خود را تابع قانون می‌داند و صحت انتخابات لازم بود که شورای نگهبان آن را تایید کرد. عدم برگزاری انتخابات ۷ اسفند به صورت الکترونیکی شکست وزارت کشور نبود، بلکه به این معنا بود که باید خود را بیشتر تجهیز کند.

202

کد خبر: 669224

وب گردی

وب گردی