نماینده مجلس سوریه:ترکیه بزرگ‌ترین صحنه‌گردان درگیری‌ها در حلب است

نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه ترکیه صحنه‌گردان نبرد تروریست‌ها در حلب است، گفت: نتیجه دیدار رئیس جمهوری روسیه با همتای ترک خود در سن پترزبورگ تأکید بر تعیین سرنوشت سوریه در نبرد حلب است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، «آلان بکر»، عضو کمیته امور عربی و خارجی در پارلمان سوریه ، فاش نشدن متن گفت‌وگوی پوتین و اردوغان در سن پترزبورگ روسیه درباره بحران سوریه را نشان دهنده اختلاف دیدگاه 2 کشور درباره این کشور توصیف کرد.

وی افزود: دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولادیمیر پوتین، همتای روس وی برای اولین بار پس از ساقط شدن جنگنده روسیه توسط نیروهای ترک در نوامبر 2015 انجام شده که می‌تواند مقدمه‌ای برای دیدارهای آتی باشد که امیدی به نتیجه بخش بودن آن خواهد بود.

نماینده سوری گفت: پوتین با استفاده از تنش حاکم بر روابط ترکیه با غربی‌ها به دنبال نزدیک کردن ترکیه به روسیه است.

بکر گفت: اردوغان نیز می‌خواهد ترکیه نقشی در ترسیم خاورمیانه جدید داشته باشد بنابراین دست از حمایت تروریسم نمی‌کشد بخصوص که حسن نیت خود را در خصوص بحران سوریه نشان نداده و بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت مرزهای خود را مسدود نکرده و مانع نفوذ تروریست‌ها به سوریه نمی‌شود و بالعکس با حمایت از گروه تروریستی حزب ترکستانی در سوریه نقش بزرگ‌تری در نبرد حلب ایفا کرده است.

نماینده سوری با پیش بینی بی نتیجه بودن دیدار پوتین و اردوغان در خصوص بحران سوریه، گفت: هنوز توافقی درباره اوضاع سوریه حاصل نشده و اوضاع میدانی در حلب همچنان در وضع آماده باش نظامی است و به رغم همه آمادگی‌ها و تجهیزات نظامی گروه‌های تروریستی، ارتش و متحدانش سلطه آتش باری بر میدان نبرد دارند.

وی با تاکید بر اینکه نبرد حلب سرنوشت سوریه را تعیین خواهد کرد، گفت: پیامی که از سن پترزبوگ درباره ضرورت ایجاد راه حل مشترک بین روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه فرستاده شد موید این قضیه است که صرفا، میدان نبرد تعیین کننده خواهد بود.

303300

کد خبر: 669398

وب گردی

وب گردی