شبی پر رقابت برای ورزش ایران در المپیک ریو

ورزشکاران کشورمان امروز در المپیک در 3 رشته وزنه برداری، دو و میدانی و والیبال به مصاف حریفان خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، شبی پرهیجان را برای تیم های ورزشی کشورمان در پیش داریم.در رقابت های امروز و بامداد فردای المپیک لندن همه چشم ها باز هم به وزنه برداران خواهد بود.


دوی 100 متر(حسن تفتیان و رضا قاسمی/ ساعت 17)


از ساعت 17 امروز رقابت های دوی 100 متر آغاز خواهد شد که رضا قاسمی و حسن تفتیان دو نماینده کشورمان با رکوردهای ورودی فوق العاده مسابقه خود را آغاز می کنند. حسن تفتیان که اخیرا با رکورد ١٠ ثانیه و ٤ صدم ثانیه موفق شد برای چندمین بار رکورد دوی ١٠٠ متر ایران را بشکند، امیدوار است در المپیک بار دیگر موفق به رکوردشکنی شده و به فینال برسد. رضا قاسمی هم کم امید نیست و مثل تفتیان از ساعت ١٧ امروز در دور مقدماتی کار خود را آغاز می‌کند و در صورت رسیدن به فینال بامداد فردا رقابت نهایی را برگزار خواهند کرد.


والیبال(ایران- مصر/ ساعت 17)


تیم ملی والیبال کشورمان پس از برتری مقابل کوبا امیدوار است تا بتواند مقابل مصر هم به برتری برسد و صعود خود را به دور بعد تقریبا قطعی کند. نماینده آفریقا که در هر ٣ مسابقه قبلی خود شکست خورد، احتمالا حریف سرسختی برای تیم کشورمان نخواهد بود و شاگردان لوزانو می‌توانند دومین پیروزی خود را جشن بگیرند. در صورتی که بلندقامتان والیبال کشورمان بتوانند امروز از ساعت 17 از سد مصر عبور کنند، تقریبا صعود خود را به دور بعدی مسابقات قطعی کرده و در بازی پایانی با خیالی آسوده به مصاف روسیه می‌روند.


وزنه برداری(سهراب مرادی و علی هاشمی- 2:30 بامداد)


ساعت 2:30 بامداد فردا رقابت‌های دسته ٩٤ کیلوگرم وزنه‌برداری المپیک ٢٠١٦ آغاز می‌شود؛‌ جایی که ٢ وزنه‌بردار کشورمان یعنی سهراب مرادی و علی‌هاشمی با رقبای خود برای رسیدن به سکوهای برتر مصاف می‌دهند. مرادی که با کش و قوس‌های فراوان توانست سهمیه حضور در المپیک را کسب کند،‌ در دوره قبلی این رقابت‌ها در دسته ٨٥ کیلوگرم شرکت کرد اما عملکرد موفقی نداشت. البته این بار سهراب با امید بیشتری وارد مسابقات می‌شود و به گفته خودش در تمرینات حتی رکورد جهان را هم شکسته است. از سوی دیگر علی‌هاشمی نیز امیدوار است پشت سر مرادی به یکی از سکوهای المپیک دست پیدا کند.

607/601

کد خبر: 669530

وب گردی

وب گردی