رییس واحد ورامین: 50 درصد از دانشجویان از بومی منطقه هستند/راه اندازی مرکز تکثیر ماهیان سردآبی و گرم‌آبی

نشست خبری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین پیشوا با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حسینعلی شیبانی در این نشست ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهید خبرنگار محمود صارمی و تبریک دهه کرامت گفت: مهمترین رسالتی که بردوش خبرنگاران قرار دارد، اطلاع رسانی است. اما این اطلاع رسانی باید صحیح و سالم باشد.

وی افزود: اگر اطلاع رسانی با این دوخصوصیت همراه نباشد ممکن است حقی ناحق شود و یا باعث آسی رسیدن به برخی اقشار جامعه شود. واقعیت هایی هم که بیان می شود باید با بیان مدرک و سند ارائه شود تا دچار شائبه نشود. همچنین برای بیان موضوعات باید از تخریب جلوگیری شود. انسان ها باید آیینه و راهنمای یکدیگر باشند. این موضوع در دین ما هم بیان شده است.

شیبانی در ادامه در ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در واحد ورامین پیشوا گفت: پس از حضور در این واحد دانشاه یدر سال 91، نقاط ضعف و قوت را بررسی و پس از آن برنامه ریزی را انجام دادیم. یکی از نکاتی که در این بررسی مورد توجه قرار گرفت، حوزه آموزش بود. متاسفانه در آن سال ها فردی با درجه استادی در کلاس های کاردانی حضور پیدا می کرد که این موضوه هدر رفت نیروی انسانی است زیرا باید متناسب با رده هر استاد در مقطع مناسب کلاس هایی برگزار شود.

وی افزود: واحد ورامین پیشوا از ابتدای تاسیس خود تا سال 91 فقط 88 رشته تحصیلی داشت که خیلی از این رشته ها عملا ازکار افتاده بودند. اما پس از سال 91 و تاکنون حدود 105 رشته تحصیلی به این دانشگاه اضافه شده است که حدود 57 رشته در کارشناسی ارشد و 27 رشته دکتری تاسیس و راه اندازه شده اند.

او در ادامه به حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده برای گسترش عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: هم اکنون حدود 56 درصد از کل رشته های واحد ورامین پیشوا تحصیلات تکمیلی هستند که این موضوع کار خیلی خانواده ها را آسان کرده و فرزندان آن ها به راحتی می توانند تحصیل خود را در همین منطقه ادامه دهند.

رییس واحد پیشوا افزود: در بحث کمی هم نیز این دانشگاه درحال حاضر حدود 16 هزار دانشجو دارد که طبق آمار حدود 50 درصد از این تعداد بومی منطقه هستند و این یعنی از هر خانواده در منطقه ورامین، پیشوا و قرچک حداقل یک دانشجو وجود دارد و این افتخار دانشگاه آزاد برای خدمت به این منطقه مقدس است و البته این موضوع به بالارفتن سطح سواد و شعور اجتماعی هم کمک می کند.

شیبانی به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ازاد اشاره کردو افزود: در کشور ژاپن به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته دنیا، حدود 80 درصد جمعیت دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و از این تعداد حدود 46 درصد دارای تحصیلات تکمیلی هستند. این در حالی است که در کشور ما فقط 7 دارای تحصیلات تکمیلی هستند بنابراین دانشگاه آزاد وظیفه اصلی خود که آموزش است را به خوبی انجام می دهد و این راه را ادامه می دهد .

او در ادامه گفت: واحد پیشوا در سال 91 رتبه بسیار بزرگ را در اختیار داشت که امروز افتخار داریم این موضوع را عنوان کنیم که این رتبه به جامع ارتقا پیدا کرده است.

شیبانی به عملیات ساخت بیمارستان دانشگاه آزاد در منطقه اشاره کرد و افزود: عملیات فاز اول این بیمارستان نیز تا پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید تا این بیمارستان هم به دانشجویان پزشکی و هم مردم منطقه خدمات آموزشی پزشکی را ارائه دهد.

رییس واحد ورامین پیشوا افزود: مرکز مطالعات فناوری های نوین هم برای ارتباط با صنعت افتتاح کرده ایم تا این ارتباط به صورت مستمر ادامه داشته باشد. همچنین 4 آزمایشگاه تحقیقاتی کاربردی نیز در این مدت راه اندازی شده است. طرح های درآمدزا که جزیی از برنامه های دانشگاه برای اتکا نکردن به شهریه دانشجویان هم به صورت جدی پیگیری می کنیم و همینجا عنوان می کنم که حدود 2/5 میلیارد تومان از درآمد سال گذشته از راه همین اقدامات و برنامه های مختلف غیر شهریه ای بوده است. همچنین با راه اندازی گاوداری و مرغداری و گلخانه صنعتی هم دانشجویان را به صورت عملی با دروس خود آشنا وو هم به نوعی درآمدزایی کرده ایم. دربرنامه های خود احداث یک مرکز تکثیر ماهی های گرامیی و سرمایی برای استان تهران را هم در دست اقدام داریم.

شیبانی افزود: در بخش خدمات دانشجویی نیز باراه اندازی سلف آزاد برای اولین بار برنج ایرانی با گوشت تازه و با قیمت مناسب خدمت بسیار خوبی برای دانشجویان ارائه کرده ایم.

20101

کد خبر: 669549

وب گردی

وب گردی