افزایش ٢١ درصدی واردات نفت هند از ایران

با افزایش تعداد پالایشگران هندی خریدار نفت ایران به پنج پالایشگاه، واردات نفت این کشور از ایران در ماه ژوئیه ٢١ درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا بر اساس اطلاعات منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکش ها، میانگین واردات نفت هند از ایران در این ماه به ٤٦١ هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه ژوئن حدود ٢١ درصد افزایش یافت، این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال نیز بیش از دو برابر شده است.

مهمترین دلایل این افزایش، از سرگیری مجدد خرید نفت ایران از سوی دو شرکت پالایشی دولتی هندوستان پترولیوم و بهارات پترولیوم عنوان شده است. این دو شرکت در دوران تحریمهای بین المللی، خرید نفت از ایران را متوقف کرده بودند و اکنون با برداشته شدن تحریمها مجدد در صف خریداران نفت ایران قرار گرفتند.

بر اساس گزارش مدیریت امور اوپک و ارتباط با مجامع انرژی وزارت نفت، واردات نفت هند از ایران از ابتدای سال مالی ٢٠١٦ که از ماه آوریل آغاز می شود، تا پایان ماه ژوئیه به میانگین ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در هفت سال گذشته به شمار می رود.

برای هفت ماهه نخست سال جاری ۲۰۱۶ نیز میانگین واردات نفت هند از ایران به ٣٥٩ هزار بشکه در روز رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ٦٧ درصد افزایش داشته است.

همچنین سه پالایشگاه «ریلانس، اسار و مانگلور» از مشتریان سنتی خریدار نفت خام ایران در هند هستند.

607/602

کد خبر: 669552

وب گردی

وب گردی