عطریانفر: روحانی فوق تصور اصلاح طلبان ظاهر شده است، حمایت از او نیاز به شرط ندارد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حمایت اصلاح طلبان از روحانی نیازی به شرط ندارند. آقای روحانی فوق تصور اصلاح طلبان ظاهر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرآنلاین، محمد عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگویی به سئوالاتی در رابطه باعملکرد دولت یازدهم، حمایت اصلاح طلبان از روحانی در انتخابات آتی و منتقدان روحانی پاسخ گفت.

اهم اظهارات عطریانفر به این شرح است:

*عوارض به جای مانده از سال 84 تا 92 با مشارکت شکوهمند مردم در انتخابات 92 در مسیر اصلاح قرارگرفت .آنها احساس کردند اگر در دوره ای به نیروهای رادیکال و افراطی اعتماد کردند و کشور دچار هزیمت شد، امروز باید به سوی افرادی برگردند که دلسوز جامعه اند و ریشه در متن انقلاب دارند.

*اگر کسی بخواهد عملکرد دولت یازدهم را ارزیابی کند ابتدا باید ذهن و ضمیر خود را از حب و بغض خالی کند و به این سئوال پاسخ دهد که اگر همان مدیریت سابق جاری و باقی مانده بود امروز کشور در چه وضعیتی قرار داشت؟ اما مردم به طورغیرارادی انتظار معجزه از دولت دارند و می خواهند یک شبه راننده برگزیده، نه تنها روند سقوط را متوقف کند ، بلکه کشور و توقعات ملت را به سمت صعود و تامین مطالبات حرکت دهد.

*در این 37 سال حداقل 3 رئیس جمهور را می توان نام بردکه در رویکرد انتخاب همکار، به کارآمدی اندیشیده اند . در صدر این رویکرد، شخص آقای هاشمی رفسنجانی است. ضمن اینکه خود تعلق جناحی به گروه های سیاسی نظام نداشت و از موسسین نظام بود، اما نگاهش به گزینش همکار، خطی نبود. هرچند اعضای همه پارلمان ها در رای به وزرا، خود را شریک و یا رقیب رئیس جمهور می دانستند وبعصاَ قدرت خود را اعمال می کردند ،لکن تا آنجایی که آقای هاشمی توان داشت افراد را مبتنی بر صلاحیت حرفه ای وکارآمدی شان انتخاب کرد. دولت آقای خاتمی هم تا حدود زیادی این مشی را پیمود و انصافا آقای روحانی هم مبنای گزینش همکارانش را براین پایه و پارادایم قرارداد .اما دولتهای شهید رجایی، مهندس موسوی و آقای احمدی نژاد کمتر این روند را دنبال کردند و بیشتردرگیر دسته بندی های سیاسی زمان خود بودند.

* مجلس دهم خوشبختانه از آسیب رادیکال ها در امان است. اما به دلیل رد صلاحیت های گسترده چهره های قابل اعتنای جبهه اصلاحات، اصلاح طلبان مجبور شدند برای حضور سیاسی در انتخابات، لیست هایی برپایه چهره های باقیمانده تهیه کنند.

*نکته بعدی اینکه مخالفین دولت از نوعی امنیت خاطر در پرخاش های خود علیه دولت برخوردارند که در روند مخالفت های غیر قانونی مورد تعقیب منصفانه نیستند. برخی از رسانه های مخالف دولت به خود اجازه وارد کردن هر تهمتی را به مسئولین می دهند و از مجازات هم مصون اند در حالیکه طرفداران، چنین امنیت خاطری ندارند.

*نکته آخر اینکه جماعتی که امروز در سنگر مخالفت رئیس جمهور در حوزه افکار عمومی نشسته اند همان هایی هستند که در دولت پیشین متصرف در بیت المال بودند و فکر نمی کردند از اریکه قدرت به زیر آیند. این خشم و خشونت آنها نیز ناشی از این حرمان است.

*ایشان(روحانی) حتما کاندیدا خواهد شد . او بارگرانسنگی را بردوش گرفته و در قبال خدا و مردم مسوول است و امید مردم را ناامید نخواهد کرد. عدم حضور آقای روحانی به واسطه تصمیم شخصی شان حتماَ کم لطفی در حق کشور و مردم و حامیان شان خواهد بود.

*اصلاح طلبان از آقای روحانی حمایت می کنند و کسی جز ایشان را برای مطرح کردن ندارند.

*(حمایت اصلاح طلبان از روحانی)نیازی به شرط ندارند. آقای روحانی فوق تصور اصلاح طلبان ظاهر شده است. جبهه اصلاحات در سال 92 با شناخت اجمالی آقای روحانی را پذیرفت و حمایت کرد . اما در سال 96 به جهت شناخت عمیق تری که از وی پیدا کرده اند ، همه جانبه و با اعتماد بیشتری از وی حمایت می کنند. لذا طرح هرگونه شرطی برای وی ، خلاف عقل، عرف و انصاف است.

202/201

کد خبر: 669926

وب گردی

وب گردی