رشد ۲۲۴ درصدی حجم معاملات آتی سکه

حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۰هزار و ۴۳۸ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۲۱۶ میلیارد ریال رسید و رشد ۲۲۴درصدی را تجربه کرد چرا که این روز حجم معاملات به ۳ هزار و ۲۱۸ قرارداد رسیده بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری بورس کالای ایران، طی روز گذشته افزایش بهای اونس در بازارهای جهانی مهم‌ترین عاملی بود که حجم معاملات سکه در بازار نقدی و آتی را در جاده افزایشی قرار داد و قیمت ها را به کانال بالاتر بازگرداند.

بررسی معاملات روز گذشته بازار آتی بورس کالا نشان می دهد، سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان معامله شد و افزایش ۰/۱۳ درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با رشد ۰/۱۹ درصدی به قیمت یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و ۱۳۵ هزار تومان معامله و با افزایش ۰/۲۲ درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با ۰/۲۹ درصد افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان به فروش رسید. در پایان سکه در سررسید اردیبهشت سال آینده با نرخ یک میلیون و ۱۶۸ هزار تومان معامله شد و رشد ۰/۲۸درصدی را به ثبت رساند.

از سویی در بازار نقدی طی روز گذشته، قیمت‌ها جابه‌جا نشد و سکه تمام بهار آزادی با ۲ هزار تومان افزایش به قیمت یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان رسید.

در بازار گواهی سکه چه گذشت؟

همچنین نگاهی به معاملات امروز گواهی سکه طلا در بورس کالای ایران نشان می دهد که ۵۶سکه در قالب گواهی سکه به ارزش ۶۲۱ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

بنابراین گزارش، امکان معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

401/601

کد خبر: 670306

وب گردی

وب گردی