دکتر میرزاده: ۷۲ درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در دانشگاه آزاد مشغول به تحصیلند

دکتر میرزاده در مراسم گرامیداشت سالروز آزادگان که صبح امروز با حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، از تسهیل در اجرای قانون جامع خدمات ایثارگران در این دانشگاه خبر داد و گفت: موضوع رفع محدودیت برای بازنشستگی اعضای هیات علمی ایثارگر به زودی در هیات رییسه این دانشگاه بررسی می شود

به گزارش ایسکانیوز، صبح امروز جمعی از آزادگان دانشگاه آزاد اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.

دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان به کشور به بیان خاطراتی از آن دوران پرداخت و گفت: در آن زمان از سوی آیت الله هاشمی که رئیس جمهور وقت بودند نسبت به تشکیل ستاد استقبال از آزادگان مامور شدم و با تشکیل ستادی در کرمانشاه و قصر شیرین زمینه ورود آزادگان را فراهم کردیم و این افتخار بزرگی برای من بود که اولین مسئولی بودم که از آزادگان عزیز در 26 مرداد 69 در قصرشیرین به عنوان نماینده دولت وقت استقبال کردم.

وی افزود: اولین گروه از آزادگان عزیز در 26 مردادماه سال 69 به میهن عزیزمان وارد شدند و شاهد پیروزی بزرگی در آن تاریخ بودیم.

دکتر میرزاده با اشاره به نگارش مقاله ای با عنوان دو پیروزی دو محرم، گفت: درست 26 سال پیش در ماه محرم بود که با درایت آیت الله هاشمی رئیس جمهور وقت، عراق تمام شرایط ایران برای استرداد اسرا را پذیرفت که با این واقعه صفحه ای دیگر به تاریخ افتخارات انقلاب اسلامی افزوده شد. محرم سال گذشته نیز برای ملت ایران فراموش ناشدنی است چرا که در آن زمان پیروزی ایران در برجام محقق شد.

وی با اشاره به قانون خدمات جامع ایثارگران گفت: این قانون در دولت گذشته تصویب شد اما در نهایت در دولت دکتر روحانی ابلاغ شد، دانشگاه آزاد اسلامی این افتخار را دارد که به عنوان یکی از دانشگاه های پیشگام اولین دانشگاه در کشور بود که این قانون را ابلاغ و اجرایی کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از ایثارگران در سطوح مختلف کارمندی و مدیریتی با این دانشگاه همکاری دارند، گفت: تمام سعی ما بر این بوده تا در اجرای این قانون کوتاهی نکنیم به همین دلیل اخیرا کمیسیونی نیز در این خصوص تشکیل شده تا موانع موجود در راه اجرای این قانون که از طریق بخشنامه های گذشته بوجود آمده، برداشته شود.

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران تا کنون بار مالی بسیاری نیز برای دانشگاه آزاد اسلامی به همراه داشته، گفت: نزدیک به 72 درصد از دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیلند، همچنین حدود 100 هزار نفر دیگر خارج از شمول قانون ایثارگران در این دانشگاه تحصیل می کنند که شهریه نمی پردازند و قرار است بنیاد شهید به تعهدات مالی خود در این زمینه عمل کند.

دکتر میرزاده در پاسخ به خواسته یکی از آزادگان نیز گفت: موضوع رفع محدودیت برای بازنشستگی اعضای هیات علمی ایثارگر به زودی در دستور هیات رییسه این دانشگاه قرار می گیرد.

اجرایی شدن قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران در تمام دستگاه های اجرایی کشور

همچنین در ادامه این مراسم، دکتر عظیمی عضو هیات علمی آزاده دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی از سایر آزادگان، گفت: اگر روحیه مقاومت و ایثار در میان مردم ما وجود نداشت بی شک تا کنون داعش نیز بر ما غلبه می کرد.

عظیمی با انتقاد از نادیده گرفته شدن آزادگان در جامعه ،گفت: جای تاسف دارد که در سالروز ورود آزادگان به کشور، صدا و سیما آنچنان که شایسته ایثار این قشر از جامعه بود به آنان نپرداخت.

وی ادامه داد: ما از نظام جمهوری اسلامی مطالبه مادی نداریم چرا که آزادگان نیاز به تجلیل و تقدیر ندارند، فقط می خواهیم که ما را به فراموشی نسپارند و بدانند که این افراد زندگی خود را برای حفظ کشور و نظام جمهوری اسلامی نثار کردند.

عظیمی گفت: «هیچ کدام از آزادگان توقع مادی ندارند اما حداقل این انتظار را دارند که فرهنگ ایثار و شهادت پاس داشته شود. اگر از این ارزش‌ها دفاع نکنیم و اگر این ارزش‌ها در نظام نهادینه نشود، بنیه دفاعی کشور آسیب‌پذیر می‌شود. زیرا بنیه یک کشور به اعتقاد قلبی مردم بستگی دارد. چرا کسانی که در دفاع مقدس نقش سازنده‌ای داشتند، از بدنه اجرایی و اداری کشور کنار رفته‌اند؟

عظیمی با اشاره به تصویب قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران ،گفت: ماهیت قانون الزام آور بودن آن است و با وجود کاستی هایی که در این قانون وجود دارد اما آن هم به تمامی در جامعه اجرا نمی شود.

او به قانون جامع ایثارگران اشاره کرد و گفت:از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقاضا دارم شرایطی فراهم آورد تا بررسی شود که چه میزان از این قانون در کشور اجرایی شده است؟ زیرا متاسفانه هر کدام از دستگاه‌های اجرایی به دنبال راه‌هایی هستند که این قانون را اجرا نکنند.

عظیمی به افرادی که ایثارگران را به استفاده امکانات و سهمیه‌های خاص متهم می‌کنند اشاره کرد و گفت: وقتی ما به جبهه‌های جنگ رفتیم چنین قانونی وجود نداشت، ما به خاطر اعتقادات خود از کشور دفاع کردیم. اگر کسانی حس می‌کنند ایثارگران از امکانات ویژه استفاده می‌کنند، چرا خودشان و فرزندانشان برای جنگ به عراق و سوریه نمی‌روند تا از آن امکاناتی که به آن ارجاع می‌دهند استفاده کنند.

وی در پایان خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان به عنوان یک همراه همیشگی با آزادگان و ایثارگران از ابتدای جنگ تحمیلی تا کنون یاد کرد و گفت: از شما به دلیل ترویج و زنده نگه داشتن روحیه تجلیل از آزادگان و ایثارگران در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر و قدردانی می کنم.

عظیمی در پایان از دکتر میرزاده برای گسترش روحیه تجلیل از ایثار تشکر ویژه کرد.

همچنین خانم دباغ همسر آزاده جمشید ایمانی نیز یکی دیگر از افرادی بود که در این مراسم به بیان خاطراتی از دوران اسارت همسر خود و سختی هایی که برای خانواده اش بوجود آمده است، پرداخت.

در ادامه این مراسم معنوی، محمدتقی طباطبایی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیرمقدم و گرامیداشت این روز بزرگ، گزارشی از نحوه خدمت رسانی به جامعه شاهد و ایثارگر در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه داد.

٢٠١٠١

کد خبر: 670375

وب گردی

وب گردی