انبارهای سردخانه و پردازش گمرک امام خمینی(ره) گشایش یافت

طرح های ملی انبار سردخانه ای 1566 متری و انبار پردازش 2200 متری شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی فرودگاه امام خمینی(ره) با اعتبار 20 میلیارد ریال امروز (سه شنبه) افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت سهامی انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران، مدیرعامل و نایب رییس هیئت مدیره شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران در این آیین گفت: افتتاح این طرح ها در شرکت امام خمینی(ره) نشان دهنده یک عزم ملی برای همکاری و برطرف کردن نقص های موجود در عرصه های مختلف است.
«ولی آذروش» درباره سهم بازار 97 درصدی شرکت انبارهای عمومی امام خمینی(ره) از بخش کارگو کشور (بار هوایی) ادامه داد: باید به کمک یکدیگر بویژه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، به دنبال احیای «جاده ابریشم هوایی» باشیم. دلیل دیگر اهمیت این موضوع، سهم 38 درصدی ارزش افزوده کالاها به وسیله حمل ونقل هوایی است که از طرح های توجیهی پروژه های توسعه ای در فرودگاه امام خمینی(ره) به شمار می رود.
مدیرعامل شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران افزود: با ساخت سردخانه شرکت امام خمینی(ره)، امکان صادرات بهنگام هوایی برای کالاهای فسادپذیر مانند دارو و مواد اولیه آن، انواع میوه، گل و... فراهم شده و از این طریق در سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، تلاش مناسبی برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است.
آذروش از اعتبار 20 میلیارد ریالی این طرح های ملی خبر داد.
«محمود نویدی» مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، نیز در این آیین گفت: در مرحله نخست اجرای طرح شهر فرودگاهی با یک شرکت مشاور بین المللی که در راه اندازی بیش از 600 فرودگاه در سراسر دنیا فعالیت تاثیرگذار داشته است به توافق رسیده ایم و طرح جامع شهر فرودگاهی در مرحله بازبینی و بازطراحی قرار دارد. همچنین به دنبال ایجاد تغییر در چیدمان پایانه ها (ترمینال ها) هستیم که طرح آن تا پایان تابستان به تایید مراجع ذی صلاح مانند سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت مادرتخصصی فرودگاه های کشور می رسد.
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: باید از قابلیت خدادادی موقعیت جغرافیایی کشور به بهترین گونه استفاده کنیم و پروژه «راه ابریشم هوایی» زودتر عملیاتی شود تا به هاب نخست منطقه تبدیل شویم و خدمت رسانی بهتری به مردم و صاحبان کالا داشته باشیم.
وی با برشمردن قابلیت های لجستیکی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) مانند خطوط راه آهن و آزادراه های موجود در منطقه و البته پروازهای بین المللی برای ایجاد پایانه بندرخشک، ادامه داد: ما به عنوان متولی شهر فرودگاهی، به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور ایجاد یک بازار خوب در منطقه هستیم؛ چراکه طرح های اولیه موجود برای فرودگاه امام خمینی(ره) در دهه 50 شمسی نیز منطبق بر طرح شهر فرودگاهی بوده است که با اصلاحات و بازطراحی لازم، در صدد اجرای آن ها هستیم.
نویدی شمار شهرهای فرودگاهی فعال در دنیا را 80 شهر عنوان کرد و افزود: سود بخش خرده فروشی (free Shop) در فرودگاه ها بیش از 6 برابر سود بخش مالیاتی کشورهاست؛ بنابراین به شدت به جذب سرمایه بخش خصوصی علاقه مندیم. البته بهتر است نخست به عنوان هاب صادراتی شناسایی شویم و محصولاتی مانند میوه و گل را با پروازهای بین المللی به سراسر دنیا صادر کنیم که در این مسیر، هم افزایی تمامی نهادها الزامی است.
به گزارش ایرنا، بیست و سوم تیرماه مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس رتبه بندی فرودگاه های خاورمیانه و قاره آفریقا، فرودگاه امام (ره) با رشد 19 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در سال 2015 رتبه سوم را به خود اختصاص داد.
نویدی درباره فعالیت شرکت «ناکو» در فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: شرکت ناکو بزرگ ترین شرکت مشاور فرودگاهی دنیاست و مطابق برنامه خرید و ورود هواپیما توسط شرکت های هوایی مانند ایران ایر و ماهان، توسعه فرودگاه امام (ره) را طراحی و اجرا می کند تا همزمان با ورود هواپیماهای جدید، زیرساخت های لازم آماده باشد.
به گزارش ایرنا، با توجه به ظرفیت های موجود در فرودگاه امام(ره) سالیانه بیش از هفت میلیون مسافر در این فرودگاه پذیرش و اعزام می شود و دولت درصدد است ظرفیت این فرودگاه با بهره برداری از ترمینال سلام به بیش از 12 میلیون مسافر افزایش یابد.

601/401

کد خبر: 670388

وب گردی

وب گردی