روسیه مراکز فرماندهی اتمی زیرزمینی جدید می‌سازد

روسیه در تازه‌ترین اقدام برای پیشبرد برنامه وسیع مدرن سازی نیروهای استراتژیک‌اش، تعداد زیادی مرکز فرماندهی اتمی زیرزمینی می‌سازد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه دیلی میل، مقامات اطلاعاتی آمریکا گفتند: ساخت چندین مرکز فرماندهی اتمی زیرزمینی در مسکو و اطراف روسیه چند سال است که در حال اجرا است.

به گزارش ایسنا افشای این مراکز فرماندهی زیرزمینی همزمان با آن صورت می‌گیرد که ژنرال کورتیس اسکاپاروتی، رئیس فرماندهی آمریکا در اروپا اخیراً هشدار داد، روسیه رویکرد استفاده اتمی را که امری هشدار دهنده است، اتخاذ کرده است.

وی در جریان کنفرانسی که با حمایت فرماندهی استراتژیک آمریکا برگزار شده بود، گفت: کاملاً مشخص است که روسیه در حال مدرن سازی نیروهای استراتژیک خود است. رویکرد روسیه تاکید دارد که تسلیحات اتمی تاکتیکی ممکن است در یک سناریو جنگ غیر اتمی استفاده شوند. این مساله هشدار دهنده است و تاکیدی است که چرا نیروهای اتمی کشور ما و ناتو همچنان یکی از عناصر حیاتی بازدارندگی ما هستند.

مارک اشنایدر، یکی از مقامات سابق سیاست اتمی پنتاگون گفته: استراتژی امنیت ملی جدید روسیه که در دسامبر سال گذشته علنی شد به افزایش تدابیر دفاع مدنی علیه حمله اتمی و اینکه مسکو برای جنگ اتمی آماده می‌شود، اشاره دارد.

وی افزود: روسیه برای جنگ بزرگی آماده می‌شود که گمان می‌رود یک جنگ اتمی باشد. به علاوه مقامات روسیه تهدیدات اتمی را صادر کرده‌اند.

روسیه دست به تقویت گسترده نیروهای اتمی استراتژیک، ساخت موشک‌های جدید، زیر دریایی و بمب افکن زده است.

گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص فعالیت‌های روسیه تحت معاهده تسلیحاتی "نیو استارت" نشان می‌دهد که مسکو در بهار امسال 153 کلاهک اتمی استراتژیک به زرادخانه خود اضافه کرده است.

گزارش موسسه ملی سیاست عمومی حاکی از آن است که دلیل توسعه اتمی روسیه، ایجاد ترس از مسکو است.

تحلیلگران نظامی می‌گویند، واکنشهای اجتماعی آمریکا به این مراکز اتمی زیرزمینی روسیه شامل ساخت بمب‌های اتمی است که قادرند تأسیسات فرماندهی روسیه را هدف گیرند.

304300

کد خبر: 670606

وب گردی

وب گردی