نگاهی به عملکرد ورزشکاران کشورمان در دوازدهمین روز المپیک + جدول توزیع مدال

ورزشکاران کشورمان در دوازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو به هیچ توفیقی دست نیافتند.

به گزارش ایسکانیوز، در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک 2016 ریو چهار ورزشکار کشورمان به‌همراه تیم ملی والیبال به میدان رفتند که هیچ‌کدام از آنها نتوانستند موفقیتی کسب کنند.

* قایقرانی؛ مجللی

در قایقرانی و در مرحله مقدماتی ماده کانوی تک‌نفره 200 متر مردان، عادل مجللی در گروه چهارم با حریفانی از ایتالیا، بلغارستان، لیتوانی، آذربایجان و استرالیا به رقابت پرداخت و با زمان 41.650 ثانیه در رده چهارم گروه خود ایستاد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

مجللی در مرحله نیمه نهایی و در گروه دوم با شش حریف رقابت کرد و با زمان 42.386 ثانیه در رده ششم گروه خود قرار گرفت و موفق نشد به فینال این بازی‌ها راه پیدا کند.

* پرتاب چکش؛ قلعه نویی و موسوی

در پرتاب چکش دو نماینده از ایران حضور داشتند که هر دو نفر ناکام ماندند. در پایان این رقابت که 32 ورزشکار حضور داشتند، پژمان قلعه‌نویی با رکورد 69.15 متر در گروه B در رده شانزدهم و در مجموع در رده بیست‌وهشتم قرار گرفت و کاوه موسوی نیز در گروه A با رکورد 65.05 متر رتبه چهاردهم را به خود اختصاص داد و در مجموع در رده بیست‌ونهم ایستاد.

این جایگاه در حالی به نام ورزشکاران ایران ثبت شد که دو پرتابگر از آمریکا و ایتالیا رکوردی برای‌شان ثبت نشد و در واقع فقط 30 نفر موفق به پرتاب صحیح شدند.

* تکواندو؛ عاشورزاده

در تکواندو و در وزن 58- کیلوگرم فرزان عاشورزاده، یکی از امیدهای کسب مدال طلا در کاروان ایران با عملکرد ضعیفی که از خود نشان داد، یک حذف زودهنگام را تجربه کرد. وی در نخستین مبارزه خود به مصاف "عمر حجامی" از مراکش رفت و در حالی که 3 بر یک پیش بود، با ضربه‌ای که حریف در ثانیه آخر زد، 4 بر 3 مغلوب شد.

در ادامه نیز تکواندوکار مراکشی به نماینده چین باخت تا عاشورزاده حتی فرصت حضور در جدول شانس مجدد را نیز پیدا نکند و از گردونه بازی‌های المپیک حذف شود.

* والیبال

آخرین نماینده ورزش ایران در روز دوازدهم ملی‌پوشان والیبال بودند. شاگردان رائول لوزانو دیدار خود در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات والیبال را مقابل ایتالیا برگزار کردند و در سه ست پیاپی با نتایج 31 بر 29، 25 بر 19 و 25 بر 17 شکست خوردند و از راهیابی به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها باز ماندند.

* جایگاه سی‌ویکمی ایران در روز دوازدهم المپیک

کاروان ایران در پایان یازدهمین روز از المپیک 2016 ریو در رده سی‌ویکم ایستاد، رتبه‌ای که تا پایان روز دوازدهم نیز همچنان در اختیار ورزشکاران کشورمان است.

ایران تاکنون دو مدال طلا در وزنه‌برداری و دو برنز در کشتی فرنگی کسب کرده و پایین‌تر از آرژانتین و بالاتر از آفریقای جنوبی در رده سی‌ویکم جدول توزیع مدال‌ها قرار دارد.

در جدول مدالی آمریکا با اختلاف فراوان نسبت به سایر کشورها همچنان در صدر است، بریتانیا در رده دوم ایستاده و چین، روسیه، آلمان، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، هلند و استرالیا نیز سوم تا دهم هستند.

604/601

کد خبر: 670687

وب گردی

وب گردی