فلاحت پیشه:  پایگاه نوژه همدان در اختیار روس ها نیست/سوخت‌گیری روس ها از پایگاه نوژه براساس مصوبه شورای عالی امنیت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پایگاه نوژه دراختیار روس ها نیست، گفت: نمایندگان در خواست جلسه غیر علنی با وزیر امور خارجه برای بررسی موضوع دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل خانه ملت حشمت الله فلاحت پیشه در خصوص همکاری نظامی ایران و روسیه در همدان اظهار داشت: همان طور که رئیس مجلس گفت روسیه پایگاه هوایی نوژه را در اختیار ندارد اما سوالاتی در موضوع استفاده آنها از این پایگاه وجود دارد که نمایندگان درخواست برگزاری نشست غیرعلنی با وزیر امور خارجه را دارند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه سوخت‌گیری روس ها از پایگاه نوژه براساس مصوبه شورای عالی امنیت است، افزود: برای بنده و برخی نمایندگان سوالاتی در این باب وجود دارد که آیا ایران هم می تواند از پایگاه های روسیه استفاده کند؟ آیا اقدامات صیانتی و امنیتی صورت گرفته است؟ چرا که روس ها مواضع پرنوسانی در قبال ایران داشتند و نگرانیم با این همکاری دچار مشکل شویم و خواهان پاسخ به سوالاتمان هستیم.

وی گفت: بر همین اساس نامه ای نوشته شد و به امضای نمایندگان در آمده که نشست غیرعلنی برگزار شود تا به سوالات و ابهاماتی که وجود دارد پاسخ داده شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه پایگاهی در اختیار روس ها قرار نگرفته است، گفت: اما این نگرانی وجود داد که جنگنده های روی از امکانات و اطلاعات امنیتی، آفندی و پدافندی ایران مطلع شوند که در آینده مشکل ساز شود به این جهت خواهان رفت نگرانی هستیم.

203

کد خبر: 670836

وب گردی

وب گردی