هلاکت ۱۹ سرکرده طراز اول داعش در موصل

در پی عملیات منحصر به فرد نیروی هوایی عراق، ۱۹ سرکرده طراز اول داعش در موصل به هلاکت رسیدند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از المسله، فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد که در پی حمله هوایی به مراکز تجمع گروه تروریستی داعش در ساحل چپ شهر موصل، 19 تن از سرکرده‌های طراز اول این گروه به هلاکت رسیدند.

به گزارش تسنیم، در بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق آمده است: با استناد به اطلاعات دقیق به دست آمده از دستگاههای اطلاعاتی یکی از مقرهای داعش در محله المیثاق واقع در ساحل چپ موصل هنگام برگزاری نشست سران این گروه تروریستی هدف حمله هوایی قرار گرفت که در پی این حمله، تمام شرکت کنندگان در این نشست که تعدادشان 19 تن است، به هلاکت رسیدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که ایاد حامل محل الجمیلی ملقب به ابویحیی امیر گروه تروریستی داعش در آنچه امارتهای عراق نامیده می شود، محمد هاشم الواوی رئیس دفتر ابوعمر البغدادی تروریست مشهور داعش، حجی تیسیر مسئول صنایع نظامی عمومی خلافت، و محفوظ العفری مسئول امنیت عمومی آنچه ایالت موصل نامیده می شود، در بین کشته شدگان هستند.

در بین مقتولان همچنین صدام الحدیدی ملقب به ابومحمد مسئول صنایعی شیمیایی عمومی خلافت، محمود عسکر رشید ملقب به ابومسلم مسئول پست خلافت، و ابوالبراء القراقی مسئول بیت المال خلافت حضور دارند.

گروه تروریستی داعش سحرگاه روز بیستم خرداد (10 ژوئن) سال 1393 به موصل مرکز استان نینوا و دومین شهر بزرگ عراق واقع در 400 کیلومتری بغداد پایتخت این کشور حمله کرد و این شهر را به تصرف خود درآورد.

عملیات آزادسازی موصل از فروردین ماه گذشته آغاز شده و از آن زمان تاکنون نیروهای عراقی چندین روستا و منطقه را از دست تروریستهای داعشی آزاد کرده‌ و دهها تن از عناصر داعش از جمله سرکرده های این گروه تروریستی را به هلاکت رسانده اند.

300300

کد خبر: 671351

وب گردی

وب گردی