حسین‌زاده لطفی: کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در همه مقاطع ادامه تحصیل دهند/ علوی فاضل:مجتمع بین الملل در واحد ارومیه راه‌اندازی می‌شود

دیدار صمیمانه دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با نمایندگان کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز در واحد ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، نمایندگان کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی بعد از ظهر دیروز با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار کردند. آنها در این مراسم درخواست و مطالبات خود را با دکتر حمید میرزاده در میان گذاشتند.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواستند از فعالیت انجمن‌های اسلامی این دانشگاه حمایت بیشتری شود و آنها بتوانند بدون دغدغه برنامه‌های خود را اجرا کنند.

آن‌ها با اشاره به شیوه اجرای بخشنامه 16 آذر دانشگاه آزاد اسلامی از رئیس این دانشگاه تقاضا کردند بین تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی در دانشگاه فرقی وجود نداشته باشد.

این دانشجویان، معاون عمرانی واحد ارومیه را یکی از مسئولان محبوب دانشگاه خواندند و از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدگی به درخواست‌هایشان در سفر قبلی به این استان قدردانی کردند.

در ادامه این دیدار اعضای هیات علمی و کارکنان نیز مطالبات خود را با دکتر میرزاده و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی در میان گذاشتند، آنها درباره ارائه تسهیلات، تخصیص حق فنی، تبدیل وضعیت کارکنان به هیات علمی، حق محرومیت و اجرای بخشنامه ها مباحثی را طرح کردند.

جذب هیات علمی از کارکنان دانشگاه بنا به نیاز واحدها انجام می شود

دکتر فرهاد حسین‌زاده لطفی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار و در پاسخ به درخواست‌های اعضای هیات علمی استان آذربایجان غربی گفت: «برای سال 95 همان‌گونه که قبلا نیز اعلام شده؛حقوق همه ردیف‌های اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی 20 درصد افزایش داشته است. حق محرومیت برای افرادی که در مناطق محروم فعالیت می کنند نیز در حال بررسی است.»

او ادامه داد: «معادل‌سازی فعالیت‌های اعضای هیات علمی از جمله همکاری در شرکت‌های اقتصاد دانش‌بنیان و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با موظفی آنها طبق سقف و ساعتی در حال بررسی است.

حسین‌زاده لطفی با اشاره به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: «یکی از دلایل ممیزی رشته‌ها برنامه‌ توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی بود. با توجه به نگاه ویژه‌ای که دکتر حمید میرزاده به این موضوع داشت، در ممیزی مرحله دوم که در سه ماه اول سال انجام شد بیشترین همکاری را با واحدها داشتیم.»

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی به همکاری با وزارت علوم اشاره کرد و گفت:‌ «در حال‌حاضر با وزارت علوم به تعامل خوبی رسیدیم که بسیاری از مشکلات درباره کیفی‌سازی رشته‌ها حل شده است. همچنین در رابطه با بررسی صلاحیت عمومی بخشنامه‌ای ابلاغ شده که باید برای تبدیل وضعیت استخدامی هیات علمی اجرایی شود. این بخشنامه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تدوین شده که اجرای آن ارتباطی به سازمان مرکزی دانشگاه ندارد.»

حسین‌زاده لطفی افزود: «جذب هیات علمی از کارکنان بنا به نیاز واحدها انجام می‌شود و کارمندانی که متقاضی فعالیت به عنوان هیات علمی هستند حتما باید مدرک دکتری داشته باشند.»

او ادامه داد: «وضعیت استخدامی دانشجویان دکتری از کارمندی به عضو هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و مانند گذشته این افراد می‌توانند تبدیل وضعیت داشته باشند. شرایط هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی طبق شرایط شورای عالی جذب و زیرنظر شورای عالی انقلاب فرهنگی است. همه سازمان‌های دولتی به کارمندان‌شان فقط اجازه استفاده از مزایای ادامه تحصیل در یک مقطع را می‌دهند، در صورتی که کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند در همه مقاطع از دیپلم تا دکتری ادامه تحصیل دهند و در نهایت جذب هیات علمی شوند.

حسین‌زاده لطفی افزود: «بخشنامه رکود علمی ابلاغ شده و در حال اجراست و اعضای هیات علمی که رکود علمی داشته باشند طبق بخشنامه با آنها برخورد خواهد شد.»

تاسیس مجتمع بین الملل در واحد ارومیه

در ادامه این دیدار، دکتر مجتبی علوی‌فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «امروز با راه اندازی مجتمع بین‌الملل ارومیه در جلسه هیات امنا موافقت شد که در صورت تامین شرایط مورد نیاز این واحد می‌تواند در بهمن ماه سال جاری دانشجوی خارجی جذب کند.

او درباره حق تخصص به کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: حق تخصص و ارائه تسهیلاتی مانند وام های بزرگتر برای بعضی واحدها مشکل است. زیرا با توجه به زیان‌ده بودن، آنها نمی‌توانند به کارکنان خود تسهیلات ارائه دهد، بنابراین در مورد این موضوع باید به شکلی خاص و با توجه به شرایط آن واحد با هماهنگی سازمان مرکزی تصمیم‌گیری شود.

علوی فاضل در ادامه گفت: کارکنان دارای مدرک موردنیاز برای تدریس در مقاطع مختلف با رعایت مقررات می توانند بعداز ساعات اداری و در صورت عدم نیاز واحد به اضافه کاری آنها نسبت به تدریس بدون ثبت اداری اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره اجرای بخشنامه‌ها گفت: « در ابتدای حضور رییس دانشگاه، برخی بخشنامه‌ها بعد از صدور در مرحله اجرا دچار مشکل می‌شد. در همین راستا، 22 نفر از اعضای هیات علمی و کارکنان با تجربه از واحدهای سراسر کشور انتخاب شدند و شورای مرآت را برای بررسی پیش از صدور بخشنامه‌ها تشکیل دادند. بخشنامه‌ها بعد از تدوین در معاونت های سازمان مرکزی بررسی می‌شوند و بعد از نظرخواهی از اعضای شورای مرات نظرات به معاونان دانشگاه ارجاع داده شده که بعد از اصلاح به واحدها ابلاغ می شود.

رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بر اساس مصوبه هیات رییسه دانشگاه همه کارکنان و رؤسای واحدها موظف هستند دوره آموزش بخشنامه ها را بگذرانند. این موارد در ارتقای همکاران کارکنان و اعضای هیات علمی لحاظ می‌شود.

وی گفت: بررسی حق فنی برای آزمایشگاه، آی‌تی، عمران و امور مالی در دستور کار قرار دارد و به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. همچنین تدریس کارشناسان آزمایشگاه نیز پیگیری خواهد شد.

تسهیلات بانک ملی براساس حساب جاری واحدها ارائه می شود

دکتر فرید ذاکر، رئیس صندوق رفاه و تسهیلات کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی درباره تسهیلات بانک ملی به کارکنان این دانشگاه گفت: «براساس تفاهمنامه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی با بانک ملی دارد، ارائه تسهیلات براساس منابع جاری است. بنابراین از معاونان تقاضا داریم بخشی از منابع خود را به حساب جاری منتقل کنند تا کارمندان بتوانند از تسهیلات بانک ملی استفاده کنند.»

او با اشاره به اینکه موجودی جاری واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور متفاوت است، گفت: «از ابتدای این تفاهمنامه همکاری‌های خوبی با بانک ملی انجام و در دوره مدیریت دکتر میرزاده 14هزار میلیارد ریال تسهیلات در کل کشور پرداخت شده است. پیش‌بینی می‌شود با آغاز ثبت‌نام‌ها منابع جاری افزایش یافته و ارائه تسهیلات نیز زیاد شود.»

ذاکر افزود: «دو درصد منابع بودجه واحدها باید به صندوق رفاه دانشجویان واریز شود تا آنها نیز بتوانند از تسهیلات دانشجویی استفاده کنند، همچنین از همه واحدها تقاضا داریم مبالغ بیمه حوادث دانشجویی را واریز کنند تا در این مورد مشکلی ایجاد نشود.»

رئیس صندوق رفاه و تسهیلات کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «با تایید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بخشنامه تامین خسارت حوادث دانشجویی، افزایش چشمگیری داشته که به زودی به واحدها ابلاغ می‌شود.»

ذاکر درباره وام ازدواج دانشجویی افزود:‌ «دانشگاه آزاد اسلامی براساس دستور رئیس ستاد ازدواج دانشگاه و همچنین تاکید دکتر میرزاده در سال 93 وام‌های ازدواج را تا سقف 10 میلیون تومان افزایش داد. تاکنون 531 نفر از استان آذربایجان غربی به بانک‌های عامل طرف قرارداد با دانشگاه مراجعه کردند و وام 10 میلیونی ازدواج دریافت کردند.»

او در پایان گفت: «با رایزنی‌هایی که با بانک‌های طرف قرارداد دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته، مجموعه دانشجویی و کارمندان این دانشگاه با ارائه معرفی نامه در اولویت ارائه تسهیلات این بانک‌ها قرار دارند و می‌توانند از خدمات وام آنها استفاده کنند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم از دانشجوی برتر مسابقات قرائت قرآن و دانشجوی مهندسی کامپیوتر برای طراحی نرم‌افزار فرهنگ لغت خط میخی با ارائه لوح تقدیر کرد.

20101

کد خبر: 671663

وب گردی

وب گردی