اظهارات وزیر دفاع درباره مجوز مجلس خالی از هر سوء نیتی بوده است

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که سخنان اخیر وزیر دفاع به این معناست که وزارت دفاع با وجود مصوبه شورایعالی امنیت ملی و تایید رهبری معظم انقلاب به مجوز قانونی مجلس در خصوص همکاری‌های ایران و روسیه نیازی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت اردشیر نوریان ، با اشاره به هفته صنعت دفاعی، اظهار داشت: هفته صنعت دفاعی کشور را به همه کسانی که در این مسیر برای ارتقاء سطح دفاعی کشور تلاش کرده اند، تبریک می گویم و برای آن ها آرزوی توفیق دارم.

نماینده مردم شهرکرد با بیان اینکه در خصوص اظهارات وزیر دفاع، سوء نیتی نسبت به مجلس شورای اسلامی نداشتند ولی خیلی بهتر بود اگر موضوع را آران تر موضوع را مطرح کردند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر وزیر دفاع اعتقاد داشته باشد که موضوع همکاری های ایران و روسیه در همدان به مجلس شورای اسلامی ربطی ندارد، قطعا با قانون اساسی مغایر خواهد بود.

نوریان متذکر شد: مجلس شورای اسلامی همواره نسبت به مصوبات شورایعالی امنیت ملی که با تایید مقام معظم رهبری ضمانت اجرا پیدا می کنند، پشتیبانی کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع همکاری های ایران و روسیه در استفاده از پایگاه هوایی همدان در این راستا قابل پذیرش است و سخنان وزیر دفاع نیز قطعا این را نداشته اند که این موضوع به مجلس ارتباطی ندارد، احتمالا سخن وزیر دفاع ناظر بر این بوده است که با توجه به وجود مصوبه شورایعالی امنیت ملی ، قطعا نیازی به اخذ مصوبه قانونی از مجلس وجود ندارد، نه اینکه موضوع اساسا به مجلس شورای اسلامی ارتباطی ندارد.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر دفاع قطعا نیت خود را به صورت شفاف و روشن بیان خواهد کرد. در عین حال همکاری‌های این چنینی بین ایران و روسیه برای کشور ما نیز یک ضرورت محسوب می شود و هر نوع همکاری که منجر به نابودی گروه های تروریستی مانند داعش شود، مورد حمایت مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت و ما اگر پشتیبانی های دیگری لازم بود با سایر قوا همکاری خواهیم کرد.

203

کد خبر: 671683

وب گردی

وب گردی