پروژه های گازرسانی به ٩١ شهر و ٦ هزار روستای کشور به بهره برداری رسید

پروژه های گازرسانی به ٩١ شهر و ٦ هزار و ١٣٠ روستای کشور طی سه سال فعالیت دولت یازدهم همسو با سیاستهای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی از بخشهای مختلف کشور به بهره برداری رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شانا، شرکت ملی گاز ایران در دولت یازدهم و در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی، تمام زیرساختهای لازم برای توسعه گازرسانی در داخل کشور بویژه گازرسانی به روستاها را فراهم کرده است. این برنامه افزون بر افزایش رفاه در این مناطق سبب ایجاد امید به زندگی، اشتغالزایی و نشاط در نقاط مختلف کشور شده است.

در دولت یازدهم سرمایه گذاری و تخصیص اعتبار برای پروژه های شرکت گاز در بخش خطوط انتقال و شبکه شهری و روستایی به طور چشمگیری افزایش یافته به طوری که اجرای پروژه های گازرسانی طی سالهای ٩٣ و ٩٤ در طول ٥٠ سال فعالیت شرکت ملی گاز ایران بی سابقه بوده است.

تا قبل از آغاز کار دولت یازدهم، ٩٧٥ شهر و ١٤ هزار و ٤١٩ روستا به شبکه سراسری گاز متصل بودند و این در حالی است که تنها در سه سال فعالیت دولت یازدهم، این تعداد شهر و روستا به ترتیب به یکهزار و ٦٦ و ٢٠ هزار و ٥٤٩ رسیده است و هم اکنون ٩٧ درصد واحدهای مسکونی در مناطق شهری و ٧٠ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای قابل گازرسانی سطح کشور تحت پوشش شبکه سراسری گاز طبیعی دارند.

از سوی دیگر، گازرسانی به روش سی ان جی به مناطق دوردست و صعب عبور، جنگلی؛ با تصویب شورای اقتصاد و در قالب سیاستهای اقتصاد مقاومتی و با هدف حفظ محیط زیست و افزایش رفاه عمومی در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و در آینده نزدیک، شهرها و روستاهایی که امکان گازرسانی به آنها از طریق خط لوله فراهم نباشد با این روش (سی ان جی) از مزایای گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

هم اکنون پروژه گازرسانی به چهار منطقه کشور در دستور کار است و نخستین پروژه گازرسانی به روش سی ان جی به شهر بیدروبه از توابع شهرستان اندیمشک استان خوزستان همزمان با هفته دولت امسال به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی گازرسانی به شهرهای خوروبیابانک، جندق، فرخی، انارک و دو روستای چاه ملک و چوپانان در استان اصفهان نیز آغاز شد.

همچنین گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان که یکی از مهمترین سازوکارهای تحقق عدالت اجتماعی بشمار می رود و از اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی است بعنوان یکی دیگر از طرحهای اولویت‌دار شرکت ملی گاز ایران در دست اجراست و بزودی و تا قبل از پایان فعالیتهای دولت یازدهم، پروژه گازرسانی به شهر زاهدان به بهره برداری می رسد.

607/601

کد خبر: 671851

وب گردی

وب گردی