غصه مرضیه برومند در روز افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی برطرف شد

مرضیه برومند رضایتش از افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی را اینگونه بیان کرد: جالب است که خانواده ها در این مراسم شرکت کردند، من مدتها بود این همه بچه را یک جا ندیده بودم که گرد هم جمع شده باشند.

مرضیه برومند در گفتگو با ایسکانیوز درباره رضایتش از برگزاری افتتاحیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی- مبارک، گفت: استقبال خانواده ها از کارناوال افتتاحیه جشنواره بسیار عالی بود و جالب است که خانواده ها در این مراسم شرکت کردند، من مدتها بود این همه بچه را یک جا ندیده بودم که گرد هم جمع شده باشند.

او افزود: همیشه غصه می خوردم و می گفتم چرا مملکت ما بچه ندارد و واقعا می گویم بعضی روزها هیچ کودکی را در خیابان نمی بینم ولی روز گذشته که افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی برگزار شد آنقدر دختر و پسرهایی را در سن کودکی دیدم که باعث شد از دیدنشان حالم بسیار خوب شود .

برومند دلیل استقبال خانواده ها در کارناوال روز گذشته افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی را اینگونه بیان کرد: ما برای اینکه خانواده ها در این مراسم حضور یابند از طریق دبیرخانه اطلاع رسانی کردیم.
به گزارش ایسکانیوز، افتتاحیه شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی که به شکل دو سالانه برگزار می شود عصر روز گذشته، اول شهریور در قالب یک کارناوال برگزار آغاز شد. در این مراسم عروسک های غول آسایی از مقابل تالار وحدت به سمت تئاتر شهر حرکت کردند، این عروسک های غول آسا از تئاتر " نان و عروسک" که ریشه در نمایش فرانسه دارند الگو برداری شده و امروز کودکان فراوانی را به خود جذب کردند.
در افتتاحیه جشنواره تئاتر عروسکی خانواده های زیادی همراه با فرزندان خود حضور داشتند که با عروسک های غول آسا عکس می گرقتند،
عروسک ها به شکل سیمرغ، آرش کمانگیر و اسطوره های ایرانی ساخته شده بودند، اما یکی از عروسک ها که به شکل ربات ساخته شده توجه بیشتر کودکان حاضر در این مراسم را به خود جلب کرد. این عروسک با انجام حرکاتی شبیه به یک ربات لحظات شادی را برای شرکت کنندگان در این مراسم به وجود آورد.
در دست کودکان حاضر در کارناوال افتتاحیه جشنواره عروسکی پرچم های کاغذی آبی رنگی وجود داشت که روی آنها نوشته شده بود"آسمان عروسک ها آبی است".
اجرای موسیقی زنده همراه با حرکت عروسک ها به سمت تئاتر شهر از دیگر موارد موجود در این مراسم بود، نوازندگان با دف، دمام و فلوت آهنگ کارتون تلویزیونی "خونه مادربزرگه" را نواحتند.
عروسک جناب خان از جمله عروسک های محبوبی بود که تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم به دست داشتند.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، مرضیه برومند دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر عروسکی و پیمان شریعتی رییستئاتر شهر نیز در این مراسم حضور داشتند.

جمعیت فراوانی در تئاتر شهر گرد هم آمده بودند که تردد در این مکان را سخت کرده بود. نمایش عروسکی مبارک در محوطه تئاتر شهر برگزار شد که به دلیل ازدحام جمعیت بسیاری از حاضران موفق به تماشای آن نشدند.
503

کد خبر: 671869

وب گردی

وب گردی