امنیت اتحادیه اروپا، محور اصلی نشستِ رنتزی-اولاند- مرکل

رهبران ایتالیا، فرانسه و آلمان ضمن تعهد به انسجام اتحادیه اروپا از بهبود شرایط امنیتی، اقتصادی و تقویت برنامه های مختص جوانان به عنوان سه اولویت اصلی خود در سامان دهی اتحادیه سخن گفتند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فرانس پرس، رهبران ایتالیا، فرانسه و آلمان با حضور در مراسمی نمادین که به منزله تجدید میثاق با آرمان های بنیانگذاران اتحادیه اروپا بعد از شوک حاصل از «برگزیت» است، از تشدید تلاش های امنیتی برای مقابله با حملات افراط گرایان در قاره سبز خبر دادند.

به گزارش مهر، «ماتئو رنتسی»، «فرانسوا اولاند» و «آنگلا مرکل» به ترتیب نخست وزیر ایتالیا، رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان با سوار شدن بر عرشه ناو هواپیمابر «گاریبالدی» ایتالیا که نقشی عمده در عملیات نجات مهاجرین و قربانیان قاچاق انسان دارد، همچنین از افزایش تلاش های اقتصادی در جهت بهبود وضعیت جوانان سخن گفتند حال آنکه جزئیات یا بازه زمانی مشخصی را در این خصوص ارائه ندادند.

این سه رهبر اروپایی با حضور در جزیره «ونتوتن» ایتالیا به «آلتریو اسپینلی» یکی از بنیانگذاران فقید اتحادیه اروپا ادای احترام کردند و از آنجا برای برگزاری نشستی سه جانبه عازم جزیره «ناپلی» شدند.

رنتزی، اولاند و مرکل ضمن تاکید بر انسجام اتحادیه اروپا علیرغم خروج انگلستان، از افزایش حمایت در راستای تقویت تدابیر امنیتی – دفاعی در سطوح داخلی و خارجی از جمله بهبود تبادل اطلاعات خبر دادند. به گفته رنتسی، این اقدامات از اولویت ویژه ای برای اروپا برخوردار خواهند بود.

اولاند نیز با تاکید بر لزوم تعیین چارچوب حفاظتی برای اروپا از ضرورت همکاری برای مبارزه با تروریسم سخن گفت.

مرکل هم با اشاره به چالش های بزرگی که پیش روی اروپا قرار دارد تاکید کرد که با توجه به تروریسم و جنگ داخلی سوریه، ضررت همکاری های امنیتی و تبادلات اطلاعاتی بیش از پیش حس می شود.

نشست سه جانبه رنتزی- اولاند- مرکل را می توان مقدمه ای بر نشست اتحادیه اروپا به حساب آورد که قرار است در ماه میلادی آینده (سپتامبر) در اسلوواکی با هدف تعیین چارچوب رفتاری اتحادیه بعد از خروج انگلستان، برگزار شود.

300300

کد خبر: 671882

وب گردی

وب گردی