افتتاح بزرگترین کارخانه جوجه کشی تخمگذار خاورمیانه با حضور جهانگیری

بزرگترین کارخانه جوجه کشی تخمگذار خاورمیانه با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز ، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (سه شنبه) با حضور در شهرستان آبیک، بزرگترین کارخانه جوجه کشی تخمگذار خاورمیانه با ظرفیت تولید 40 میلیون عدد تخم مرغ در سال را افتتاح و از بخش های مختلف این کارخانه بازدید کرد.

حجم سرمایه گذاری انجام شده برای این پروژه 400 میلیارد ریال و میزان اشتغال 74 نفر است. با افتتاح این پروژه صنعت مرغ تخمگذار کشور شامل تحول چشمگیری در زمینه کیفیت و تولید بهتر و بیشتر خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین در آیین افتتاح این کارخانه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: خوشبختانه گام های بلندی در بخش های مختلف در جهت توسعه کشور برداشته شده و ظرفیت های مناسبی در بخش تولید فراهم گردیده است.

جهانگیری ظرفیت تولید سالانه تخم مرغ کشور را 930 هزار تن در سال اعلام کرد و افزود: میزان سرانه مصرف تخم مرغ در کشور 11.5 کیلو است و میزان سرانه مصرف جهانی 9.5 کیلوگرم است که این یعنی ظرفیت مناسبی در بخش تولید در کشور فراهم شده و نه تنها می تواند به نیازهای داخلی پاسخگو باشد بلکه باید زمینه صادرات این محصولات نیز فراهم گردد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر صادرات مرغ و تخم مرغ در کشور از رشد خوبی برخوردار بوده است و در سه سال اخیر بیش از 200 هزار تن صادرات تخم مرغ انجام شده است که باید در جهت افزایش میزان صادرات تلاش کنیم.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به فعالیت های اقتصادی نهادهای عمومی کشور اظهار داشت: اگر نهادهای عمومی به دنبال فعالیت اقتصادی در جهت توسعه کشور باشند، هیچ اشکالی ندارد اما نگرانی ها زمانی خواهد بود که شرایط اقتصادی به نفع نهادهای عمومی و علیه بخش خصوصی کشور باشد.

جهانگیری گفت: نهادهای عمومی نباید از رانت های دولتی برخوردار باشند بلکه شرایط اقتصادی برای نهادهای عمومی و بخش خصوصی کشور باید یکسان باشد و عملکرد فعالان اقتصادی ملاک برخورداری از امتیازات ویژه باشد.

205/201

کد خبر: 671950

وب گردی

وب گردی