نجفقلی حبیبی: هیچ اصولگرایی توان رقابت با روحانی را در انتخابات ریاست جمهوری ندارد

با نظر به وضعیت کنونی کشور و جریان‌های سیاسی هیچ یک از چهره‌ها شانس پیروزی در مقابل آقای روحانی را ندارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه اعتماد، بخشی از این مصاحبه را می خوانید:

در ماه‌های اخیر در اردوگاه جریان اصولگرایی اخباری مبنی بر احتمال ردصلاحیت آقای روحانی در سال ٩٦ و ضرورت یک دوره شدن دولت روحانی مطرح می‌شود. شما این اخبار را چقدر جدی می‌دانید؟
اصلا جدی نمی‌دانم. اینها فقط جنگ روانی است.
پیام سیاسی انتشار چنین اخباری چه می‌تواند باشد؟
این اخبار برای ناامید کردن مردم از دستاوردهای دولت و با هدف انتخاباتی و ایجاد عملیات روانی منتشر می‌شوند. مردم می‌دانند که تورم کنترل شده و از رشد اقتصادی منفی به رشد اقتصادی مثبت رسیده‌ایم. اینها تبلیغاتی است که جریان رقیب برای شکست روحانی در سال ٩٦ تدارک دیده است. به همین دلیل است که می‌گویم جریان تبلیغاتی و رسانه‌ای دولت باید قوی‌تر از این عمل کند.
از بین چهره‌هایی مثل آقای احمدی‌نژاد و افراد دیگری که جریان اصولگرا می‌تواند معرفی کند، کدامیک قابلیت رقابت و پیروزی مقابل روحانی را دارد؟
با نظر به وضعیت کنونی کشور و جریان‌های سیاسی هیچ یک از چهره‌ها شانس پیروزی در مقابل آقای روحانی را ندارند. خیلی افراد قبلا مکرر به صحنه آمده‌اند و مورد اقبال عمومی قرار نگرفته‌اند. عده‌ای از این افراد هم اصلا در قد و قامت ریاست‌جمهوری نیستند. مردم تجربه مدیریت آقای احمدی‌نژاد را دیده‌اند. جامعه به این افراد اقبالی ندارد.
به نظر شما اصلاح‌طلبان چه موضعی باید نسبت به دولت داشته باشند؟ دولت روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمد. آیا جریان اصلاح‌طلب باید پای قوت و ضعف روحانی بایستد و به مردم پاسخگو باشد یا خیر؟
اصلاح‌طلبان از ابتدا موضع خود را نسبت به دولت مشخص کرده‌اند. آنها گفته‌اند که از دولت روحانی حمایت می‌کنند. اصلاح‌طلبان اخلاقا این تعهد را داده‌اند و اکنون نیز این موضع را ترک نکرده‌اند. در انتخابات و پس از آن نیز دولت را حمایت خواهند کرد.
این حمایت مطلق است یا حمایتی است نقادانه؟
تذکر و نقد نسبت به دولت از سوی اصلاح‌طلبان هیچگاه متوقف نشد. دولت نیز همواره از این نقدها استقبال کرده است. اینطور نیست که اصلاح‌طلبان تحت هر شرایطی از دولت حمایت می‌کنند. دولت تاکنون در راستای منافع ملی تلاش کرده است و اصلاح‌طلبان نیز این را دیده‌اند و قدر می‌دانند.

202/201

کد خبر: 672154

وب گردی

وب گردی