راکعی: هیچ وزیر و مسوولی  نباید از برخوردهای غیرقانونی مرعوب شود

عضو جمعیت زنان مسلمان نو اندیش گفت :نباید با رفتارهای شخصی وظایف نهادهای قانونی توسط یک اقلیت در کشور به سخره گرفته شود و هر روز هر کسی با هر تخصص و فکر و ایده ای به خود اجازه دهد به نهادهای قانونی که رای مردم را به همراه دارد بتازد .

فاطمه راکعی در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز پیرامون صحبت‌های رییس جمهور در روز پزشک و تذکر به وزیران گفت: با قانون گریزان و اقتدارگرایان که یک قرائت خاص از اسلام دارند و در چارچوب آن هر رفتاری از نرم قوانین نهادینه شده کشور بر خود روا می‌دانند باید برخورد قانونی لازم صورت گیرد.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه نزدیک به چهار دهه است که انقلاب کردیم و نهادهای قانونی بر امور کشور مسقر هستند، گفت: نباید با رفتارهای شخصی وظایف نهادهای قانونی توسط یک اقلیت در کشور به سخره گرفته شود و هر روز هر کسی با هر تخصص و فکر و ایده ای به خود اجازه دهد به نهادهای قانونی که رای مردم را به همراه دارد بتازد .

او با اشاره به لغو کنسرت‌ها درمشهد تاکید کرد: این روند باید جایی خاتمه یابد و دولت تدبیر و امید که متشکل از اصلاح طلبان مستقلین و اصولگرایان معتدل است و دولتی را روی کار آورند که به تبع آن مجلسی با پشتیبانی اکثریت مردم تشکیل شد، باید به مردم احترام بگذارند و هر رفتار غیرقانونی و اهانت آمیز اهانت مستقیم به رای مردم است و قانون شکنان باید پاسخگو باشند.

باید به مسئولان امر و نظریات آنها احترام گذاشته شود

این فعال اصلاح طلب ادامه داد:کار غیرقانونی و غیراصولی می تواند از سوی هر فردی اعمال شود؛ اما نباید هیچ وزیر و مسوولی از اینگونه برخوردها مرعوب شود و یا بخواهد از رفتاری که قانونی و درست و در چارچوب قوانین و اصول و شئونات دینی اعمال می شود پا پس بکشد.

عضو جمعیت زنان مسلمان نو اندیش افزود: سوالی که در ارتباط با لغو کنسرتها در مشهد مقدس مطرح می شود، این است یا وزارت ارشاد و مسوولان مسلمان هستند و در چارچوب اسلام و طبق شرع و اخلاق و معنویت رفتار می کنند یا خلاف این است و اگر برطبق اصول ذکر شده رفتار می‌کنند که حتما در این حوزه تخصص دارند و اگر هم ندارند از کسانی که تخصص دارند مجوز لازم را به لحاظ اصولی اخذ کرده اند و اگر هم اینگونه تلقی می شود که مقید به این مسائل نیستند پس اصولا نباید در این سمت گمارده شوند اما اگر مقید هستید باید به مسئولان امر و نظریات آنها احترام گذاشته شود.

او با بیان اینکه کنسرت هایی که لغوشده معمولا از چهره‌های شناخته شده و انقلابی هستند که امتحان خود را پس داده اند و شعرهای افتخارآمیز و ملی را با موفقیت اجرا کردند اما متاسفانه به انها نیز اجازه اجرای برنامه داده نمیشود، افزود:اگر قرار باشد وزرا و مدیران ارشد نظام در برابر اینگونه رفتارها مرعوب شوند و پا پس بکشند قطعا چنین رفتارهایی تکرار خواهد شد و افراد در حوزه های مختلف پیشروی میکنند و همانطور که گفته شده هر شهری برای خود مقررات ویژه ای از طرف امام جمعه شهر و تندروها اعمال می‌کنند و از این رو باید به یک کشور چندپاره فکر کنیم که بسیار وحشتناک است.

رفتارهای دو گانه و غیرقانونی باید رصد شود

راکعی با تاکید بر اینکه باید جلوی رفتارهای سلیقه‌ای گرفته شود، گفت:در شهرهای مقدس کشور ما مانند قم، مشهد وقتی کنسرتی اجرا میشود،یعنی این که آنها منضبط هستند و حدود شرعی و مقررات را اجرا کردند که درغیر اینصورت اگر اینگونه نباشد پس نه تنها در شهرهای مذهبی بلکه در هیچ جایی از کشور نیز نباید اجرا شود یعنی کسانی که در خود احساس وظیفه می کنند آیا به عنوان یک عالم دینی صلاح می دانند موسیقی در مشهد اجرا نشود و در جاهای دیگر کشور اسلامی اجرا شود؟ یا یک چیزی شرعی نیست و یا شرعی است و همه جا امکان اجرای آن وجود دارد.


این فعال اصلاح طلب تاکید کرد:رفتارهای دو گانه و غیرقانونی باید رصد شود و اعمال کنندگان سلیقه شخصی بایدپاسخگو باشند و با افراد در هر جایگاهی که قرار دارند طبق قانون رفتارشود.

راکعی با اشاره به قطع سخنرانی رئیس جمهور از سوی صدا و سیما بیان کرد:امیدوارم این مسئله یک اشکال فنی باشد در غیر اینصورت اگر یک ارگان رسمی به خود اجازه دهد که با رئیس جمهور چنین رفتاری کند غیرقانونی و اهانت آمیز است و که اگر تعهدی باشد باید مسوولان آن نهاد باید پاسخگو باشند.

203/201

کد خبر: 672315

وب گردی

وب گردی