تصاویری از زندگی شهید رجایی قبل و بعد از ریاست جمهوری

«تاریخ شفاهی ایران» در آستانه سالگرد شهادت شهید رجایی، تصاویری از منزل او در دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری پخش می کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، «تاریخ شفاهی ایران» به تهیه کنندگی سیدمهدی مویدی در این قسمت تصاویری از زمان نخست وزیری شهید محمدعلی رجایی آماده پخش کرده که مربوط به حضور دوربین صداوسیما در منزل شهید است که از وضعیت زندگی و خانواده او تصویر می گیرد.

دوربین پیش از ورود رجایی، در خانه حاضر است و از زمان ورود او تا گپ و گفت کوتاهی را که با رجایی زیر کرسی انجام می شود، در برمی گیرد.

در این قسمت همچنین، تصاویری که دوربین رسانه ملی بعد از رسیدن رجایی به منصب ریاست جمهوری دوباره در منزل وی به ثبت رسانده پخش می شود و به نوعی وضعیت زندگی او قبل و بعد از ریاست جمهوری بررسی می شود.

سومین بخش از تصاویر و گفتگوها مربوط به زمان ریاست جمهوری رجایی می شود که در گفتگو با خبرنگار تلویزیون به خاطره ای از آیت الله خامنه ای اشاره میکند و میگوید: «برادرمان آقای خامنه ای پیشنهاد نخست وزیری را به بنده دادند و من هم پذیرفتم.»

رجایی در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح می کند: «در مشهد، در جایی سخنرانی میکردم و حرف از حمایت از مستضعفان می زدم. وقتی بعد از سخنرانی به مهمانسرا آمدم دیدم سفره پر از پلو و خورشت و ماست و رنگین است. از خودم پرسیدم. حرفهایی که در سخنرانی میزدی راست بود یا کاری که اینجا میخواهی انجام دهی؟ سپس از میزبان خواستم سفره را از حالت رنگارنگ دربیاورد.»

این قسمت از «تاریخ شفاهی ایران» شنبه 6 شهریور ساعت 19:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و یکشنبه 7 شهریور ساعت 15 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 672803

وب گردی

وب گردی