ترزا می: برای اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون نیازی به اجازه پارلمان نداریم

دفتر نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که ترزا می مایل است تا رسما اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را آغاز کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، روزنامه تلگراف به نقل از یک منبع آگاه در دفتر نخست وزیری بریتانیا اعلام کرد: ترزا می نخست وزیر بریتانیا مایل است تا رسما ماده 50 پیمان لیسبون را امضا و آن را بدون نیاز به رای پارلمان اجرا کند تا روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا آغاز شود.

وی در ادامه افزود: نخست وزیر بریتانیا به طور شفاف اعلام کرده است که افکار عمومی به خروج از اتحادیه اروپا رای داده است و اکنون نوبت دولت است تا این درخواست را اجرا نماید.

این منبع آگاه تاکید کرد: ترزا می قصد دارد تا مانع از دادن این شانس به مخالفان شود تا موجب عقب نشینی از روند خروج از اتحادیه اروپا شوند.
وکلای دولت بریتانیا به نخست وزیر گفته اند که وی قدرت و اختیارات قانونی لازم را برای امضا و اجرای ماده 50 پیمان لیسبون دارد و نیازی به تصویب و اجازه پارلمان نیست.

یان دانکن اسمیت رهبر سابق حزب محافظه کار بریتانیا در این باره تاکید کرد: من مطمئن هستم که مقامهای بریتانیایی تا اوایل سال آینده اجرای ماده 50 را آغاز خواهند کرد.

52 درصد مردم بریتانیا در این همه پرسی که 23 ژوئن برگزار شد، خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 672820

وب گردی

وب گردی