تشریح کارکرد سامانه ثبت تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های دینی

معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور گفت: با راه اندازی سامانه ثبت تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های دینی پذیرش پرونده های کاغذی تشکل ها به پایان رسیده و تشکل های دارای پرونده فعالیت باید تشکل خود را در این سامانه به ثبت برسانند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، خورشیدی معاون اداره کل سیاسی وزارت کشور در افتتاحیه سامانه ثبت تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های دینی به تشریح این سامانه پرداخت و گفت: سامانه مذکور چند مشخصه را دنبال می کند و در طی سال های اخیر در پورتال وزارت کشور به صورت آزمایشی فعال بوده و از امروز روند کاغذی متقاضیان برای ثبت اصناف و تشکل ها می تواند از طریق این سامانه انجام شود.

او با بیان این که سامانه ثبت تشکل ها چندین مشخصه بارز دارد گفت: مکانیزه شدن فرآیند به ثبت نام، شفافیت و تسریع در کار از جمله مواردی است که این سامانه وظیفه خود می داند و برای این که تشکلی بداند چند روز در انتظار مراحل کاری قرار می گیرد برای اعلام اصلاح کار پس از ثبت نام 5 روز در نظر گرفته شده و برای بررسی کارشناسان دو روز کاری و همچنین بررسی کمیسیون ماده 10 احزاب 60 روز کاری خواهد بود.

او با اشاره به ویژگی پاسخگویی که در این سامانه در نظر گرفته شده گفت: در سامانه ثبت تشکل ها علاوه بر این که کد رهگیری به متقاضی و نماینده تشکل ها داده می شود آنها از وضعیت پرونده خود نیز اطلاع پیدا می کنند.

او تاکید کرد: کلیه متقاضیان ثبت و دارندگان پروانه فعالیت باید به این سایت مراجعه کرده و مدارک خود را در آن به ثبت برسانند، لذا پذیرش پرونده های کاغذی به اتمام رسیده است و کسانی که پروانه حزب سیاسی و تشکل صنفی و اقلیت دینی داشته اند باید این مراحل را طی کنند.

201/203

کد خبر: 672907

وب گردی

وب گردی