71  کیلومتر از خط آهن قزوین - رشت ریل گذاری شده است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: 71 کیلومتر از مسیر راه آهن قزوین - رشت ریل گذاری شده و 60 کیلومتر دیگر از رشت به رستم آباد آماده ریل گذاری است.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از راه آهن قزوین- رشت، افزود: راه آهن قزوین - رشت یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است و در حال حاضر 93 درصد در بخش زیرسازی و 19 درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل گذاری بخش هایی از مسیر انجام شده است.
نورزاد درباره تکمیل عملیات زیرسازی این مسیر ریلی بیان کرد: 60 کیلومتر این مسیر از سمت قزوین و 11 کیلومتر از طرف رشت ریل گذاری شده و 62 کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل گذاری است و تاکنون 11 هزار و 560 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی های خاصی دانست و گفت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسایل و موانع گوناگونی مواجه شود.
نورزاد درباره مزایای بهره برداری از این خط آهن اظهارداشت: این خط ریلی موجب ارتباط ریلی استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه آهن سراسری و نیز خلیج فارس با برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت - بندر انزلی و ادامه آن تا آستارا ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز می شود.
وی تکمیل کریدور ترانزیتی شمال - جنوب را از دیگر مزایای بهره برداری این طرح برشمرد و افزود: خط آهن قزوین- رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می شود و تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باتومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، تکمیل خط آهن قزوین - رشت - آستارا در اتصال کریدور شمال - جنوب برای توسعه ترانزیت در منطقه اهمیت زیادی دارد و دولت تدبیر و امید درصدد است هرچه سریع تر نسبت به افتتاح این خط ریلی در شمال کشور اقدام کند.

401/602

کد خبر: 672921

وب گردی

وب گردی